hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-05-26 20:48:22

Mi van ??

Mi az hogy bekajolta ? Mit történt pontosan ? És hány km után ?

Mindegy. A lényeg, hogy az MZ-dbe s főtengelyre mindenképpen C3-as illesztésű csapágyat tegyél.
A C4-est felejtsd el, mert nem jó oda ! a 80-as években keletkezett magyar nyelvű MZ és ETZ gyári szerelési könyvekben C4-est írnak, de az ndk akkor C4-esei a mai C3-nak felelnek meg.

A mai (vagyis most már a világon szinte mindenhol egységes) szabvány szerint az ebbe a méretbe eső C3-as csapágyak "hézaga" 15 mikronnak (1,5 század mm-rel) nagyobb a nornmál illesztésnél, ez épp arra elég, hogy a motor legmagasabb üzemi hőmérséletén se szorítsák ki a golyók maguk alól az oljafilmet.
A C4-es elég nagy ugrás : illesztési hézaga 28 mikron (2,8 század mm), ami már túllő a követelményeken. A főtengely "lógni fog", ami többek között azt okozhatja, hogy egy vadi új szimmering mellett falsot szív majd a motor, mert a főtengely csap oválisan jár a szimeningben. Én ezt a C4-es ráb**st végigcsiáltam tavaly, úgyhogy ez tapasztalat.
C3-at vegyél !

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu