hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-04-20 09:33:13

Goss.

"már előgyújtás vezérlés nélkül is érezhető a javulás! Nagyobb fordulatokon sokkal jobban megy"

Nagyon örülök, hogy ezt írtad.
(aki olvassa a motor elektronika fórumot, az tudja, hogy megharapom azokat, akik az elektronikus gyújtásokat leszólják a megszakító ellenében)
Azért megy jobban, mert - bár a motor nem lett erősebb semmivel - a motor megkapja azt a "neki jár". Erősebb a szikraenergia, ezért nincsenek kihagyott robbanási ütemek, a hatásfok máris jobb. A fogyasztás is ezért szokott javulni, igaz általában max fél literrel: ugyannyi benzinre, ha úgy tetszik több robbanási ütem jut, nincs a kipufogóba pazarolt elégetlen keverék (persze a kétüteműnél mindig lesz ilyen, de ezt most hagyjuk.)

Nagy fordulaton pedig talán azért megy jobban, mert :

- a megszakító mechanikájból következik, hogy minnél nagyobb a fordulat, annál kevésbé bírja a megszakító követni a bütyök mozgását. A ddr megszakítók ebből a szempontból elég jók, a cseh verzió (jawa, skoda és barátai) már képesek 4000-es fordulat felett "repülni" a kicsi bütyök, a túl hosszú kalapács és gyenge rugó miatt.
Az elektronika jeladója ebből a szempontból nézve tökéletes minden fordulaton.

- a szikraenergia a tranzisztor villámgyors és pergésmentes zárása miatt még akkor is megfelelő marad, ha a trafó töltődési ideje a nagy fordulat miatt rövid. Itt jegyzem meg, hogy a mágnesgyűrű által engedett 50%-os kitöltési tényező is sokat lendít a dolgon, ellentétben a megszakítók 25-30%-ával.
És persze az IGC ebben is bajnok, mert ő a fordulattól függetlenül tartja a beprogramozott töltési időt (ms-ban), ami %-ban kifejezve kis fordulaton lehet mondjuk 20%, nagy fordulaton meg mondjuk 80% ! A trafó pedig még alapjárat közeli tötyörgésnél sem melegszik igazán.
És itt hívnám fel az IGC egy másik előnyére a figyelmet:
A szerkezet azt is figyeli, hogy jár-e a motor, és ha ráadott gyújtás mellett 4 mp-ig nem változik a jeladó jele (vagyis a motor nem forog) akkor automatikusan megszakítja primer kőrt, megakadályozva ezzel a trafó halálát és az akksi lemerülését rajtafelejtett gyújtás esetén. Szerintem igen okos dolog.
És nem vagyok beépített ügynök, oké :))

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu