hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2006-04-13 11:16:28

Ez érdekes téma és nagyon lözel áll a szívemhez :) (úgyhogy készüljetek a hosszú szócséplésre :))

A habpatron nem csak tartalmazza de egyenesen tömény dinitrogén oxid azaz N2O, ismertebb neven a NOS rendszer is azzal foglalkozik hogy megfelelően adagolja ezt a gázt. Szóval egyértelmüen és nagyon durván hatásos...ha megfelelően alkalmazzák. De mivel igen ritkán és leginkább véletlenül sikerül jól alkalmazni sok esetben arról panaszkodnak a sufni tuningos fiatalok, hogy szinte semmi eredménye a nitrózásnak.

Az elve nagyon egyszerü. Az égéshez oxigén kell, a levegőnek csak kb 21% oxigén, az N2O gáz legalább 2* annyi oxigént tartalmaz azonos nyomáson. Persze lehetne tiszta oxigént is adagolni, az elvileg hatásosabb, de az már túl hatásos, mivel a tiszta oxigén túlságosan reakció képes ezért nem csak az üzemanyag, de valószínüleg a fém alkatrészeket szikrázva esetleg robbanás szerűen elégetné.
Az N2O gáz biztonságosabb, mert csak hő hatására szabadul fel az oxigén addig biztonságos kötött formában található, ráadásul sokkal alacsonyabb nyomáson tárolható mint az oxigén.

A több oxigén azonban önmagában nem elég, több üzemanyag is kell méghozzá ugyan olyan pontos arányban mint a sima levegő beszívásakor. Tehát nem lehet ész nélkül nyomatni az N2O-t, meg hozzá a benyát. Ha nem elektronikus nitro injektort használ az ember akkor frankón egy kiegészítő porlasztó kell hozzá. Mondjuk anyiból egyszerübb, hogy az egyszerü rendszereknél fix gázmenyiség és fix üzemanyag menyiség kerül beadagolásra a karbi után. De ennél nem lehet túl nagy teljesítményt elérni mert a hirtelen előugró +pacik veszélyesek lehetnek. Nagy rendszereknél ezért fokozatosan növelik a teljesítményt, pl 200LE-ról 400-ra :))

Amit leggyakrabban alkalmaznak a sufni tuningosok, hogy simán a beszívott levegő mellé adagolják nem anyira hatásos, pont azért mert megfeledkeznek a +üzemanyagról, de ha már ilyen primitív megoldással akar valaki szórakozni, legalább a súbertűt húzza ki teljesen és a szivatót is húzza rá anyira, hogy a sok üzemanyagtól alap esetben még éppen ne fulladjon le a motor. (így a dugatyú is nehezebben fog elolvadni) A másik hogy kizárólag csutka gáznál lehet/érdemes használni a rendszert, mert a nitró adta teljesítmény nem megsokszorozza a gép teljesítményét, hanem csak hozzá adódik a megévőhöz, tehát ha a meglévőt nem használjuk kár pazarolni a drága nitrót az alapjáratra.

A habpatron pedig egyébként nagyon minimális menyiségü gázt tartalmaz. Arra jó hogy az ember kipróbálja biztonságosan a nitrot, mivel a kevés gázzal nem sok kárt tud okozni.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu