hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 26. kedd 
Virág

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2006-04-11 08:18:04

Azért más témák kapcsán születtek jó válaszok a kérdéseidre így nem szaporítottam a szót, főleg hogy nem értek hozzá csak van pár jó megfigyelésem :)

"1. Az alacsony benzinszint tünetei, ill. következményei mik?"

Szerintem közvetlen tünetei nincsenek, de ha a súbertű és levegőcsavarral nem tudod rendesen beállítani a motort akkor az úszószint problémára és a főfúvóka dugulására (hibás méretére) is érdemes gondolni.

Elsődlegesen az alacsony úszószin következménye a sovány benzin-levegő keverék, ami fokozott melegedéshez vezet, ez akár a gyertya, és dugatyú elolvadását vagy szorulását is okozhatja, de ez nem jellemző. Előfordulhat gyenge nehezen felpörgő motor, vagy enyhébb esetben nehezen állítható alapjárat, rángathat kis terheléseknél, valamint nem tud rendesen felpörögni a motor. De mindezt a nem csak alacsony benzinszint okozhatja.
Saját motorjaimnál a hangjából tudom mikor szegény a keverék. Ilyenkor keményebb durvább a motorhang, dús keverék esetén ellágyul, majd darabossá válik. De minden motornál kicsit más ezért idegen motornál nem válalok ilyen diagnosztikára.
Ha csutka gázon elkezdesz gyorsítani,akkor az ilyenkor fellépő reakciókból is lehet következtetni a keverékre. Alacsony fordulaton nem lehet finoman kezelni a gépet akkor alul szegény, ha hirtelen csutkát rántasz és csak hörög a motor, majd fokozatosan megindul akkor felül szegény. Ilyenkor általában jobban gyorsúl ha fokozatosan húzod rá a gázt.

Szóval nem egyszerü, de nem kell megiedni van hogy én is sokat próbálozok mire sikerül beállítani.
Pl a TS-emen fél évig kisérleteztem mire jó lett, a végén kézzel reszeltem egy subertűt mert a kapható tűnek rossz a karakterisztikája, de ez csak azért van mert TZ karbit raktam rá, eredeti karbi esetén csak az úszószint, fúvoka, levegőcsavar súbertű szinttel kell variálni. Érdemes a gyári értékekre állítani mindent, akkor nem szokott gond lenni.

"2. Kis sebességnél (40-50) kanyarodás közben szitál a kormány. Lehet nem ez a jó szó rá, de mindenesetre ijesztő. Ez mitől lehet? (Teleszkóp hibája, az enyhe nyolcas a kerékben, a fejidomba belekap a szél?)"

Ha csak adott sebességen jelentkezik akkor gyaníthatóan a gumi vagy felni az oka
Talpasra kopott gumi tud ilyet okozni még akkor is ha nem üt. Ha van egy kis ütés a kerékben akkor egyértelmü. Ha egyik sem akkor marad a kormánycsapágy, teló kotyogása, vagy kerék csapágy...mondjuk rossz első kerékcsapágyat még nem láttam motoron, tehát ezt hagynám utoljára.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu