hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-04-03 11:22:08

Persze. Alapjáraton a kicsi előgyújtás miatt több benzint kell neki adni, ami aztán az alapjárati rendszeren keresztül a teljes fordulatszámtartományba beleszól.
A 6V-os trabantban is benne volt ugyanez az a röpsúlyos szabályzás, én úgy kivágtam belőle, mint macskát. Lehegesztetttem a bütyköt és kapott fox előgyújtást. Máris lement a fogyasztás 8,5-ről 7-re. Hangsúlyozom ez egy trabant volt.

Ami a fordulatszámfüggő előgyútásszabályzást illeti, az elektronika fórumon hirdetett igc-ből beraktam egyet a trabiba (még januárban). A menetdinamika érezhetően megváltozott, de elég sokat kísérleteztem vele, mire sikerült egy elfogadható jelleggörbét adni neki. A görbe korántsem lineáris, már 600-as fordulaton 12 fokkal indít, onnan kb. lineáris kb. 3000-ig (ott 21 fok) majd egyre lankásabban emelkedik a görbe kb. 5000-ig, onnantól végig 26 fok. Végül is a görbe egy kifli-alak lett, csak nem hajlik visszafelé.
Az eredeti fix gyújtással 3mm-rel, azaz kb. 21 fokkal ment a trabi legszebben.
a lényeg, hogy a fix gyújtáshoz képest az igc-vel kis fordulatokon mindössze néhány fokot volt érdemes csökkenteni az előgyújtást, mert érezhetően a nyomaték rovására kezdett menni, hideg motorral így is rángat, meleg motorral már épp nem. Viszont nagy fordulatokon az a néhány fokos lineáris emelkedés a fixhez képest érezhető javulást hozott, a motor érzésre könnyebben pörög fel, a gyorsulása is jobb lett a felső fordulatszámtartományban. Az utazósebesség is nőtt, mivel magasabb fordulatokon sincs az a "kínlódik a motor" érzés.
Mivel itt a jó idő, ha szerzek megint laptopot beleteszem az igc-t az etz-be. Közepes és nagy fordulatokon biztos javulást várok, kis fordulaton pedig azért nem várok gyengülést, mert az etz teljesítmény/súly aránya lényegesen jobb, mint a trabanté.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu