peti74 - 2006-03-17 19:49:57
Másként teszem fel a kérdést. Ha el akarnám adni a motoromat, szerintetek mennyit kérhetek érte ?
Nagyon kevés kmrel vettem meg, mert előző gazdája magragasztotta a dugót és úgyhagyta, de nem bontotta meg. Kétszer újítottam fel teljesen, először vétel után (2001 febr.), akkor új ddr főtengelyt, új csapágyakat, új dugót (250-est, majd 20e km-nél egy 75,5-ös 300-ast) kapott. Tavaly tavasszal 52-ezer km után lett megbontva a blokk, még egy szezont már nem akartam elmenni a főtengelyével.
Tavaly átesett a második teljes felújításon. A főtengely kapott egy Prox (made in japan, nagyon jó minőség) felujítókészletet, az összes csapágy új (FAG, TN9-esek(zajszegény bakelitkosaras)). A váltóban a 2-es kapcsolókereke lett cserélve, mert látható kopás volt rajta, biztos ami biztos. A bal oldali főtengelyszimmering alá egy 1 mm-es alu tárcsa került, így a szimering új felületen fut. Az összes szimering viton minőség, kibírják a főtengely élettartamát. Fúrva lett, egy 76 mm-es lengyel dugattyút kapott, török gyűrűkkel és csapszeggel. Így még egy túlmeretre (76,5) van lehetőség. Kapott új török kuplunglamellákat, a gyáriak 54ezernél, a bejáratás alatt csúsztak meg előszőr. A motorja kifejezetten nyomatékosra sikerült, ez végsebesség növekedést nem jelent (120-125 km/h), de gyorsulást igen, és természetesen még teljes túra terheléssel, kétszeméllyel is kényelmesen használható az 5-ik (19-es fogaskerékkel persze).,Eddig kb. 8ezer km van benne, tökéletesen be van járatva, soha nem szorult meg.
A vázban törés vagy görbület nincs, soha nem estem vele. A blokkot 10mm-es lemezek tartják, eddig nem is fordult ki a helyéről. Az első és hátsó telók karban vannak tartva, rendesen csillapítanak, oljafolyás nincs. A hátsó telók rugói erősebbek az utcai változatnál, 200kg feletti terhelés esetén is marad rugóút. Elöl egy 90%-os, 18x3,50-es Heidenau K64, hátul egy 70%-os 18x4,10-es Heidenau K36 gumi.
Első tárcsafék cserélve, 5mm vastag. A hátsó lánc egy erősített kivitelű DID, kb. 25-ezret futott, egyszer már után kellett állítani, de ezt egy szezont még kibírja. Az akksi egy 10 hónapos 12 Ah-s Varta, télen is rendszeresen töltve. A motorban gyári elektronikus gyújtás van. Amikor megvettem, a motor minden létező alkatrésze (a váz és a felnik is) homokfújással tisztítva, alapozva és festve lettek (kétkomponenső impa, RAL6003), új küllőket is akkor kapott. A mostani állapot már amolyan patinás, de újrafesteni még bőven nem érdemes.
Üdv,
Peti74 |