hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-02-21 11:11:33

szia.
Nekem alapvetően jó tapasztalataim vannak a fékfelújítással kapcsolatban.

A féknyereg: szedd szét teljesen, a dugattyúkat NE feszegesd, én sürített levegővel szoktam kinyomatni őket, előszőr az egyiket majd beolajozva visszateszem és utána a másikat, egy jó pumpával is lehet próbálkozni. Utána denaturált szesszel tisztíts meg mindent, a belső részeket különösen (kis ecset+orvosi fecskendő a furatokhoz). Azért csak ez a jó hozzá mert a fékolaj valójában nem olaj, hanem egy alkoholszármazék, ezért nem oldja a benzin viszont ezért keveredik tökéletesen a vízzel.
A gyári négyszet keresztmetszetű tömítőgyűrűk nem igazán öregednek el, csak akkor kell cserélni őket ha mechanikailag sérült. Viszont denaturált szeszes ruhával dörzsöld végig az összes felületét mert sok lerakódás marad rajtuk (ha esetleg az aluminiumről vízkő is tapadt rájuk, akkor nagyon óvatos kapirgálás egy életlen késsel megengedett (ugyanez igaz az őt befogadó aluminiumönvényre és a dugattyúra. A lényeg, hogy a tökéletes tömítettséget és az egymáson könnyen csúszó felületeket egyszerre biztosítsuk. A porvédők gyakran berepedeznek, azokat érdemes ilyenkor kicserélni újakra. Ezután a féknyereg általában tökéletes lesz.

A munkahengerre ugyanez érvényes, minde tiszta legyen. Rakj be egy új szimmeringet, és ellenőrizd le, hogy a dugattyún nincsen-e felületi sérülések. Az utángyárott karmantyúra az igaz, ami minden ilyen kisipari gumi cuccnál: berakod, kipróbálod és vagy jó vagy nem. Ez van.
Akkor jó, ha légtelenítés után a fékkart többször egész lassan (fél perc) behúzva is mindig ugyanott keményedik fel, és a fékkart még véletlenül se lehet a markolatig behúzni.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu