peti74 - 2006-01-28 19:56:20
Örülök, hogy szent a béke.
Az ETZ hátsó telótól ne félj, simán fel lehet újítani. Van egy-két dolog, amire figyelni kell, de amúgy nem lehet elrontani.
Szétszedéshez egy hosszabb laposfogó és egy franciakulcs párosításából keletkezett célszerszém a legjobb.
A szárat ki kell húzni a belső csőből és szépen sorban lebontani a rajta lévő cuccot ( a sorrendre érdemes figyelni az összerakás miatt). Erre azért van szükség, mert maga szimmeringház az utolsó, amit "lefelé" le tudunk csúsztatni a szárról. A szimmering egy 10x19x8, lehetőleg hidraulikába való, porvédőajkas, FOS, NAK vagy NBR gyártmány. A házban a szimmeringcsere után mindet sorrendben vissza kell rakni a szárra. A szelep lapja legyen egyenes, és feküdjön fel rendesen, és szabadon mozogjon a kis rugó ellenében.
Azt mondanom sem kell, hogy minden alktatrészt külön moss el benzinben tisztára.
Összerakásnál, a krómozott csövet fogd be a satuba. előszőr tedd bele azt a koronára emlékeztető valamit az aljára úgy, hogy a közepében, mint egy tölcsérben álljon meg a belső cső. Ezután jön az olaj. pontosan 70 ml. Ebből kb. 30 ml-t a belső csövön kívülre, a maradék 40-et a csövön belülre öntsed, így könnyebb lesz összerakni.
Ami fontos, hogy amikor a szár már bele van tolva a belső csőbe, akkor a szimeringház fölött nemlehet olaj, az összesnek alatta kell lennie (különben mi értelme lenne a szimeringnek.) Ennek tömítésére szolgál az a szögletes keresztmetszetű gumigyűrű, ami tulajdonképpen a hollandi becsavarása után feszül be a szimmeringház és krómozott cső belsö menetes fala közé. Ha ez gumi már szétszakadt, mállik, akkor a teló is mindig ereszteni fog. Én ezt a gumit mindog kicserélem egy ide illeszkedő méretű O-gyűrűre.
A kész teló könnyen össze kell tudnod tolni, érezhető csillapítást csak kihúzásnál szabad produkálnia. Ez a húzócsillapítás.
Ha mind a két telót összraktad, egyforma minőségű és mennnyiségű olajjal, akkor két összetolt teló felső végeit akaszd össze és egymással, egymás ellenáben húzd ki őket, akát egy expandert. Akkor lesz jó a futómű, ha a két teló kb. egyidőben ér ki, tehát a húzócsillapításuk egyforma. Ha mondjuk az egyik 8 másodperc alatt ér ki a másik meg 9 alatt, akkor az még elfogadható, érezhető problémát nem okoz. Nagyobb különbség esetén, a kisebb csillapításút húzd szét és a szár végén a 14-es kulcsnyílású hatlapfejű előfeszítő csavaron tekerj be egy kicsit. Utána össze, és próba újra. babra munka, de megéri, ha egyforma két teló,meg a hozzá tartozó rugók is egyformák, akkor a motor mindkét irányba kanyarodva hasonlóan viselkedik majd. (ehhez persze az első telók közel egyforma csillapítása és leginkább egyforma olajszintje szükséges.)
Elnézést ha hosszú voltam.
Üdv,
Peti74
|