hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-01-28 19:56:20

Örülök, hogy szent a béke.
Az ETZ hátsó telótól ne félj, simán fel lehet újítani. Van egy-két dolog, amire figyelni kell, de amúgy nem lehet elrontani.
Szétszedéshez egy hosszabb laposfogó és egy franciakulcs párosításából keletkezett célszerszém a legjobb.
A szárat ki kell húzni a belső csőből és szépen sorban lebontani a rajta lévő cuccot ( a sorrendre érdemes figyelni az összerakás miatt). Erre azért van szükség, mert maga szimmeringház az utolsó, amit "lefelé" le tudunk csúsztatni a szárról. A szimmering egy 10x19x8, lehetőleg hidraulikába való, porvédőajkas, FOS, NAK vagy NBR gyártmány. A házban a szimmeringcsere után mindet sorrendben vissza kell rakni a szárra. A szelep lapja legyen egyenes, és feküdjön fel rendesen, és szabadon mozogjon a kis rugó ellenében.
Azt mondanom sem kell, hogy minden alktatrészt külön moss el benzinben tisztára.
Összerakásnál, a krómozott csövet fogd be a satuba. előszőr tedd bele azt a koronára emlékeztető valamit az aljára úgy, hogy a közepében, mint egy tölcsérben álljon meg a belső cső. Ezután jön az olaj. pontosan 70 ml. Ebből kb. 30 ml-t a belső csövön kívülre, a maradék 40-et a csövön belülre öntsed, így könnyebb lesz összerakni.
Ami fontos, hogy amikor a szár már bele van tolva a belső csőbe, akkor a szimeringház fölött nemlehet olaj, az összesnek alatta kell lennie (különben mi értelme lenne a szimeringnek.) Ennek tömítésére szolgál az a szögletes keresztmetszetű gumigyűrű, ami tulajdonképpen a hollandi becsavarása után feszül be a szimmeringház és krómozott cső belsö menetes fala közé. Ha ez gumi már szétszakadt, mállik, akkor a teló is mindig ereszteni fog. Én ezt a gumit mindog kicserélem egy ide illeszkedő méretű O-gyűrűre.

A kész teló könnyen össze kell tudnod tolni, érezhető csillapítást csak kihúzásnál szabad produkálnia. Ez a húzócsillapítás.
Ha mind a két telót összraktad, egyforma minőségű és mennnyiségű olajjal, akkor két összetolt teló felső végeit akaszd össze és egymással, egymás ellenáben húzd ki őket, akát egy expandert. Akkor lesz jó a futómű, ha a két teló kb. egyidőben ér ki, tehát a húzócsillapításuk egyforma. Ha mondjuk az egyik 8 másodperc alatt ér ki a másik meg 9 alatt, akkor az még elfogadható, érezhető problémát nem okoz. Nagyobb különbség esetén, a kisebb csillapításút húzd szét és a szár végén a 14-es kulcsnyílású hatlapfejű előfeszítő csavaron tekerj be egy kicsit. Utána össze, és próba újra. babra munka, de megéri, ha egyforma két teló,meg a hozzá tartozó rugók is egyformák, akkor a motor mindkét irányba kanyarodva hasonlóan viselkedik majd. (ehhez persze az első telók közel egyforma csillapítása és leginkább egyforma olajszintje szükséges.)
Elnézést ha hosszú voltam.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu