hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-01-28 18:42:30

z25z.

Na jó, kicsit felhúztam magam azon a gratuláción. Az én olvastomban kissé alázónak tűnt, idoklás nélkül.
Amennyiben nekem kell kezdenem a bocsánatkérést, hát legyen. Tisztában vagyok vele, hogy az írásban megengedett hangnemem néha durvábban sül el a kelleténél. Ezért elnézésedet kérem.

A versenyzésről meg csak annyit: a csapatban lemotorozott közel 50ezer km-em alatt mindig kerültem a versengést, mert abból általában baj származik. A hozzászólás igazi értelme csak annyi lett volna, hogy az én megfigyeléseim szerint az ETZ-k váza és futóműve esetében a lengéscsillapítók (és ez igaz az elsőre és a hátsóra is) sokkal biztoságosabb vezethetőséget erdményeznek, ha a lengécsillapítás inkább a kemény futómű felé mutat. Az ETZ-k lengéscsillapítóinak igen nagy illesztései pedig a "gyári" ajánlásoknál lényegesen sűrűbb olajok esetén eredményeznek olyan húzócsillapítási értékeket, amivel megelőzhető a motor behintázása egyenetlen útfelületen. Kis hazánkban pedig sajnos az ilyen utak jellemzőek.

Amit még hozzátennék, hogy a jellemzően nem nedvesítő tulajdonságú hidraulika olajok egyik kedvező tulajdonságát - a hőmérséklettől közel független viszkozitást - a nedvesítő, tehát jó filmképző képességű motor- és hajtóműolajok soha nem tudják majd produkálni. Ezért aztán pl. az én ETZ-m futóműve - ami 25-30 fokban kicsit feszes - 5 fokban már elviselhetelenül pattogós lesz.
A konklúzió az, hogy ha széles hőmérékleti tartományban szeretnénk használni a motort, akkor érdemes a hidraulika olajok közül választani, azon belül azonban a lehető legmagasabb viszkozitási fokozatot (legsűrűbbet).

Adams83 telója pedig azért nem üt fel, mert végre olyan sok olaj van a telóban, ami fölött a megmaradt levegő által alkotott "légrugó" a spirálrugóhoz hozzáadódva, nem engedi lekoppanni a telót fékezésnél. Ez egy zárt rendszerű teló, a gázok meg összenyomhatóak, a folyadékok meg nem. A motorolajnak a lekoppanásnál nincs szerepe, a kirugózás csillapításánál érezhető a megváltozott viszkozitás.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu