hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-01-02 10:25:38

Nekem ezidáig 76,5 mm volt a legnagyobb, az egyébként pont 300 ccm lesz.
Egyrészt ilyen méretű dugattyút lehet kapni Futár Petinél jó minőségben lengyel utángyártottban 65,50; 66,00 és 65,50 méretben árul), másrészt aki nekem fúrja, az is eddig a méretig látta biztonságosnak, mert itt még elég vastag marad a hengerből kilógó szoknya, ami amúgy a rezgéstől eltörhet.
A 77 mm még beleférhet, ahogy Bambi írta.
Egyébként az a tapasztalatom, hogy a legkellemesebb 300-ast a Török gyártmányú (Kuralkan) dugattyúval lehet készíteni (amennyiben a köbcenti tuningon kívül semmi egyéb változtatást nem csinálunk). Az dugó olyan kis falvastagsággal, és ezért - meg talán az ötvözet miatt is - olyan kis súllyal rendelkezik, hogy a motor érezhetően könnyebben pörög fel vele, mint a lényegesen olcsóbb, szintén nagyon jó minőségű, de kicsit nehezebb lengyel dugókkal. Több török és több lengyel dugóval is raktunk össze motort, volt olyan hogy a török dugó után tettünk ugyanabba a hengerbe egy mérettel nagyobb lengyelt, másik motorban a lengyelt váltotta egy mérettel nagyobb török. A változás minden esetben a könyebb dugattyút hozta ki érzésre jobban sikerült motornak.
Amúgy ha nem nagyobb nyomatékos, hanem inkább egy kicsit pörgősebb, a fordulatot gyorsabban felkapó motort szeretnél, akkor jó megoldás lehet, egy sima túlméretes peregyes dugattyút belefúrni(kb. 20 g-mal könyebb az ETZ-nél), a macera itt annyi, hogy a peregyes dugó 4 mm-rel alacsonyabb, mint az ETZ, és ezt a 4 mm-t a hengertalpból kell leesztergálni, hogy kijöjjön a vezérlés. (viszont nem kell a tetejéből 2 mm-t levenni, hogy az eltűnt központosító vállat visszavarázsoljuk aztán nem kell 1 mm-es fogásokkal 7-szer felrakni fúrni a hengert, és nem kell a hengerfejen módosítani hogy az 1:12-es sűrítést ne lépjük túl).
Érdekességképpen a peregyes dugó még a 250-es Jawaban is életképes, ott viszont az összes macera megvan, mire kész: le kell kapni a hengertalpból 4mm-t, ki kell fúrni legalább 4mm-rel nagyobbra a hengert (a Jawa alapból 65-ös -->> köbcenti tuning) és a hengerfejet is nagyobbra kell alakítani, mert a hajtókar bronzperselye nem viseli jól a kopogásos égést. Cserébe egy nagyobb fordulaton MZ-sen pörgős, viszont alapjáraton Jawasan nyomatékos motort kapunk.

üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu