Bandito - 2005-12-28 20:45:47
Hell!
Olvasván vitátokat, tulajdonképpen tényleg holt kérdésről folyik a dolog.
Fogyasztás kérdésében aztán meg tényleg hülyeség vitatkozni.
Nem régóta motorozok, de régóta gyűjtöm magamba a tudást gépjárműtechnikából.
A fizika mindig fizika marad ddr, kína vagy japán ; 1970 vagy 2005.
A kétütemű rendszer a fizika törvényei szerint mindig többet fog fogyasztani, és jobban fogja szennyezni a környezetet, akármilyen modern technológiával van tervezve és gyártva.
A kétütemű technika azért hódított teret itt a fal mögött, mert hiánygazdaság volt mindenfelé és ezt lehetett olcsón gyártani. Egyébként sajnos nem jó. Pláne nagy köbcentinél ahol a fogyasztás ugyebár az egekbeszökik.
Példa erre a Bimota nevű legendás cég, akik egy V2-es 500-as 2T blokkal akarták megújítani magukat de a mocit nem dolgozták ki jól, ezért belebuktak.
Ez a blokk, ami valóban korszerű elveket vonultat fel, 15l/100km fogyasztással rendelkezik.
A kétütemű óriási erénye viszont a kiváló teljesítmény/tömeg arány.
Ezért volt a legutóbbi időkig minden krossz moci 2T. De a környezetvédelmi indokok miatt már itt is háttérbeszorulnak.
Ezért holt vita az egész!
Valóban, ahogy mondták már többen is, 30 éves vs új, teljesen összehasonlíthatatlan.
Az én TS MZ-m pedig soha nem hagyott ott eddig sehol, Erdélybe csak azért nem mennék vele, mert nem szeretném széthajtani.
MZ, Pannónia, Jawa, mindig rendben működik, ha rendesen meg van csinálva.
A Pannóniák 60-70%-a nem itthon talált gazdára, hanem a Szovjetúnióban.
Csepelen azért gyártották utolsó pillanatig a T5-öst, mert az oroszok azt vették meg, ezért nem tudtak fejlődni.
A T5-ös minusz 20-ban is beindult, mert pofonegyszerűen működött, és lendkerékgyujtása volt.
Ezért jó a kétütemű.
De mára, a korszerű 4T motorok akku gyújtással is beindulnak -20-ban, ezért a dolog értelmét vesztette.
Tehát hosszas mondandóm konklúziójaként: A szocimotorok, tapasztalataim szerint, jórészt hobbimotorként vannak elkönyvelve.
Már csak egyébként sem érdemes őket összehasonlítani.
Viszont az is igaz, hogy a régi vasakban még van anyag.
Ahhoz, hogy kiderüljön melyik bírja tovább, még el kell telnie vagy 20-évnek.
Ha kioktatásnak tűnt a dolog, akkor előre is elnézésk kérek.
Más:
Igazából azért keveredtem ide, mert szeretnék információt kérni, hogy a Zichy utcán kívül, tudnátok-e más boltot mondani, ahol foglalkoznak MZ alkatrészekkel?
Elsősorban azok a fránya gumialkatrészek kellenének TS125-höz, mint szívócső, bovden sapi, stb.
Vidéken is jó, északfelé Vácig bezárólag.
Bandito |