hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Bandito - 2005-12-28 20:45:47

Hell!

Olvasván vitátokat, tulajdonképpen tényleg holt kérdésről folyik a dolog.
Fogyasztás kérdésében aztán meg tényleg hülyeség vitatkozni.

Nem régóta motorozok, de régóta gyűjtöm magamba a tudást gépjárműtechnikából.

A fizika mindig fizika marad ddr, kína vagy japán ; 1970 vagy 2005.

A kétütemű rendszer a fizika törvényei szerint mindig többet fog fogyasztani, és jobban fogja szennyezni a környezetet, akármilyen modern technológiával van tervezve és gyártva.

A kétütemű technika azért hódított teret itt a fal mögött, mert hiánygazdaság volt mindenfelé és ezt lehetett olcsón gyártani. Egyébként sajnos nem jó. Pláne nagy köbcentinél ahol a fogyasztás ugyebár az egekbeszökik.
Példa erre a Bimota nevű legendás cég, akik egy V2-es 500-as 2T blokkal akarták megújítani magukat de a mocit nem dolgozták ki jól, ezért belebuktak.
Ez a blokk, ami valóban korszerű elveket vonultat fel, 15l/100km fogyasztással rendelkezik.

A kétütemű óriási erénye viszont a kiváló teljesítmény/tömeg arány.
Ezért volt a legutóbbi időkig minden krossz moci 2T. De a környezetvédelmi indokok miatt már itt is háttérbeszorulnak.

Ezért holt vita az egész!

Valóban, ahogy mondták már többen is, 30 éves vs új, teljesen összehasonlíthatatlan.

Az én TS MZ-m pedig soha nem hagyott ott eddig sehol, Erdélybe csak azért nem mennék vele, mert nem szeretném széthajtani.
MZ, Pannónia, Jawa, mindig rendben működik, ha rendesen meg van csinálva.

A Pannóniák 60-70%-a nem itthon talált gazdára, hanem a Szovjetúnióban.
Csepelen azért gyártották utolsó pillanatig a T5-öst, mert az oroszok azt vették meg, ezért nem tudtak fejlődni.
A T5-ös minusz 20-ban is beindult, mert pofonegyszerűen működött, és lendkerékgyujtása volt.
Ezért jó a kétütemű.

De mára, a korszerű 4T motorok akku gyújtással is beindulnak -20-ban, ezért a dolog értelmét vesztette.

Tehát hosszas mondandóm konklúziójaként: A szocimotorok, tapasztalataim szerint, jórészt hobbimotorként vannak elkönyvelve.
Már csak egyébként sem érdemes őket összehasonlítani.

Viszont az is igaz, hogy a régi vasakban még van anyag.
Ahhoz, hogy kiderüljön melyik bírja tovább, még el kell telnie vagy 20-évnek.

Ha kioktatásnak tűnt a dolog, akkor előre is elnézésk kérek.

Más:

Igazából azért keveredtem ide, mert szeretnék információt kérni, hogy a Zichy utcán kívül, tudnátok-e más boltot mondani, ahol foglalkoznak MZ alkatrészekkel?
Elsősorban azok a fránya gumialkatrészek kellenének TS125-höz, mint szívócső, bovden sapi, stb.
Vidéken is jó, északfelé Vácig bezárólag.

Bandito
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu