peti74 - 2005-12-27 12:41:07Keeway KSM-200.
A www.keeway.hu-n nem találtam. Ezen oldalon egyébként sem árlista, sem olyan galéria nem található, ahol a motorok rendesen megnézhetőek, be kelett érnem a néhány felvillantott részlettel. Amúgy a 248 ccm-es, V2-es, négyütemű, 16Nm max. nyomatékot leadó gépet "Super Shadow"-nak (560e Ft regadó nélkül), az ugyanúgy 16Nm-es drágább verziót (660e Ft + regadó) pedig "Land Cruiser"-nek hívják. No comment.
Megtaláltam viszont a KSM-200-at a Hyundai Speed Autóház weboldalán ((gugli megmondja :)). Itt legalább van róla teljes alakos kép (
itt)csak rá kell klikkelni. Ez egy igen könnyű endúró, 200ccm-es, egyhengeres, négyütemű, léghűtéses, 11 kW-os(15LE) blokkal, és becslés szerint 15 Nm-rel. Mindez 500e Ft-ért (150e-től hitelezhető) akár elfogadható is lehet.
De :
1. Biztosan gondolkoznak néhányan úgy, hogy ha össze tudok szedni 200ezret, akkor veszek egy elfogadható állapotú, rendezett papíros öreg XT600-at, letöltöm hozzá a service manuálokat, úgyis itt a tél, szétborítom és átnézem. Ha rá kell költeni durva esetben 6 hónap alatt további 150ezret, akkor is jövő nyárra van egy öreg, de megbízható (és tehermentes) XT600-am. Volt alkalmam ilyennel motorozni, bitang jó, 40 körüli LE-vel és ugyanennyi Nm-rel. Érdekeségképpen a legnagyobb 28l-es tankkal olyan 800km-es hatótávolsága van.
2.Egy Honda CBF250-nél, a megszokott honda minőség mellé kapsz 21 LE-t, 22 Nm (és ezeket sokezer km után is tudja majd !) egy relative nagy és kényelmes ülést, egy rendes naked bike kinézetet, hondásan puha és kezes futóművet, jó fékeket és egy jól pakolható karosszériát. Mindezt 830 ezer Ft-ért, ami casco nélkül 20%-tól (azaz 166ezer Ft-tól) vihető.
És amit mindig bele kell kalkulálni, hogyha úgy hozza a sors, és el kell adnod, mennyiért tudsz kiszállni belőle. Egy hondából ki tudsz majd, tartja az árát.
Szerintem a "magyar viszonylatban jó keresetedet" mégsem a legjobb ajánlatra tetted fel, "drágák" közül az olcsót akartad, ennyi az egész. Aki ezután bizonytalan és ezért foggal-körömmel bizonyít, az te magad vagy.
Számomra az egyetlen elfogadható alternatíva a választásod (a keeway KSM-200 mellett), hogy munkaeszköznek vetted (feltételezem futárkodsz vele), a garanciális időn alatt úgyis nullára fogod amortizálni olyan sokat mész majd vele, és kiszámoltad, hogy annyi pénzt megkeresel ezidő alatt, amibe bőven beleférnek a típus költségei mindennel együtt.
Jawa és MZ fikázásnak meg muhaha-nak pedig ezen a weboldalon nincs helye.
Én a helyedben egy huszárvágással bocsánatot kérnék mindenkitől, akit itt megbántottam, és reményemet fejezném ki, hogy alkalomadtán még motorozok majd együtt egyik-másikukkal.
Üdvözlettel,
Peti74
(aki 2 db 250-es csepptankos, 1 db 350-es csepptankos és 1 db 300-as honvédségi ETZ tulajdonosa, aki ezekkel a motorokkal "csak" Erdélyben több mint 40ezer km-t motorozott már problémamentesen, de megjárta már Szlovákiát, Lengyelországot és Csehországot is, és aki "csak" ezen típusokkal bőven túlvan a 100ezredik km-en úgy 8 év alatt, és aki 3 évig motorozott egy SuzukiGS500-on és aztán simán visszaült az ETZ-re, bár a szíve csücske mindig is a csepptankos jawa marad).