peti74 - 2005-12-26 12:07:30
sub-ee.
Ha tényleg hosszú távra és/vagy nagy terhelésre tervezel, akkor én a prox-ot javasolnám (made in japan). A prox szett-ben a hajtókar, az alsó görgősor, az alsó csap, két oldalra a futógyűrűk és a felső tűgörgő is benne van. Én ilyet raktam be tavaly tavasszal, amikor az echte ddr-t 52k után nem akartam még egy szezont használni. Én a Szikszaihoz vittem el főtengelyt, és néhány nap múlva hoztam el a felújítottat századra centírozva. Emlékbe persze megkaptam a régi hajtókart, görgősort, csapot és a futógyűrűket. Nem volt olcsó: az egész mutatvány 40.800.- (ebből a szett 37.500.-) pénz.
Én azt gondolom, ha újabb 60ezer km-en keresztül nem kell széthúznom a blokkot, akkor bőven megérte az árát (ebből 8ezer már letelt).
Hozzá kell tennem még néhány dolgot:
- a főtengely felújításával egybekötve, minden át lett nézve, ami csak a blokk széthúzásakor javítható: az összes csapágy cserélve, a váltó is rendesen át lett nézve (a kicsit is kopott kerekek szintén cserélve lettek új ddr-re, utángyártott cucc a váltóban szóba sem jöhetett)
- nekem egy 76,00-os (295 ccm) dugó dolgozik a főtengely fölött
- a sürítési arány olyan 11,5-12 lehet
- a motor tartósan 2 személlyel, sok csomaggal és túraplexivel megy
- gyakori a tartós 5-5,5k fordulat (5.-ben :)
Nálam ez indokolta meg az árat, hogy a ne a hajtókar legyen a leggynegébb láncszem.
felső csapszeget meg veszel a dugattyúhoz.
A koyo-ról nem tudok érdemben nyilatkozni.
Amit én tudok, hogy már kb. 4-5 évvel ezelőtt is forgalmaztak Mo.-on "yoko" néven hajtókar felújító készletet (made in taivan), ebből még nekem is van egy origi a polcon, azt 5k-ért odaadom (az élettartamát csak tippelni tudom: több cimborám is berakta anno. Aki a fogyasztáscsökkentés miatt elvette a benzint, és az arol2T-t is csak találomra keverte, annak 12ezer km után már csúnyán kopogott (szét is szedtük).Aki bekarburálta rendesen, és egy magasabb teljesítményszintű 2T olajat kevert 1:40-re, annak 20ezer km-nél még nem volt hallható hangja.
Kb. 2 éve lehet kapni Koyo néven (szintén made in taivan) komplett 250-es főtengelyt. Ennek a minőségéről jobbat mondanak mint a kezdeti yokoról, bár szerintem itt is az olaj mennyisége és minősége a döntő. Mi tavaly 22k huf-ért vettünk egyet FutárPetinél. Ez is itt áll nálam a polcon, mindössze 30km-t ment, mert lepörgött róla a kupplung, és teljesen tönkretette a kúpot. Ebből ugye megint a hajtókar szett az értékes, csak át kell préselni a ddr sonkákba. Ha esetleg ez érdekel akkor 7k.
Én ilyen lehetőségekről tudok.
Ha érdekel bővebben akkor tuodk fényképeket küldeni mindegyik verzióról.
Üdv,
Peti74 |