hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 25. hétfö 
Katalin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


motomen - 2005-10-09 01:22:57

Igen, való igaz. 125 és 150-re 0,03 az illesztés, 250-re 0,04. Alaplyukrendszer azaz a hüvely az alap, egész illetve +0,5; +1; +1,5 mm-es túlméretekkel. Ebből kell levonni az illesztés méretét és kiadja a dugó névleges méretét. Ezekre a méretekre fúrják, illetve készítik a dugókat.

Gyárilag a hüvely, a gyártás szórása miatt méretcsoportokban van, tehát össze válogatják. Ez lehet -1; 0; +1; +2. Ezek a számok század mm-ket jelentenek. Ugyszintén ebből kell levoni az illesztést és kapjuk a dugó névleges méretét.

A dugó mérete névleges, mert kis részén adja ki a dugó, vagyis mérhető rajta. Ez ismerelen dugónál általában a csapszeg magasságában vagy afölött, arra 90 fokban mérhető közelítőleg. Ez azért van mert a dugó nem hengeres hanem legalább enyhén kúpos de modern dugattyúknál ovális is. Ez a változó keresztmetszete és üzem közbeni hőmérséklete miatt van.
Nem tudom hogy mz-nek milye van gyárilag, de gyanítom hogy csak kúpossága, amiről előszeretettel felejtkeznek el az olcsójános utángyártók. Sőt tapasztalatom szerint éppen a legtöbbször a tűzgát kenődik fel, hiszen az szinte kivétel nélkül lényegesen kisebb átmérőjűnek kéne lenni mint a tűzgyűrű utáni rész. (tűzgyűrű a legfelső gyűrű, és tűzgát ezen felüli dugattyú palást rész)

Elnézést az okoskodásért
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu