levendel - 2005-09-11 21:16:40
Szia Hora!
Lehet h már túlragozom a témát, de én is azt mondom, hogy állj ki az igazadért és véletlenül se jusson eszedbe jó képet vágva tejelni a hiénáknak.
Az üggyel kapcsolatban van egy két gondolatom: pl. volt-e egyáltalán érvényes műszaki a motoron? De ha volt is - mint az hsz-odból kiderül – a fékrendszer eleve hibás volt. Ez most már persze nem bizonyíthastó, de az ellenkezője sem! Egyáltalán hogy képzelik azt, h ilyen gépre ültetve, ilyen körülmények közt akarnak okítani?
Másrészt ha nem készült baleseti jegyzőkönyv, akkor mégis miről beszélünk? Hol az a hiteles dokumentum, ami rögzíti a motorban esett kárt? Rólad persze nem is beszélve.
És ha már itt tartunk, ennyi erővel jól begipszeltetheted az alkarodat az egyik orvos haveroddal és a látleleted az iskola vezetőjének lobogtatva követelheted a saját magadnak okozott kár 20%-nyi részét az iskolán :)). Mert neked már legalább dokumentum van a kezedben a sérülésedről… a kiszakadt prémiummárka farmerről nem is beszélve.
Szóval az egyszerűen nevetséges és abszurd, amikor bemondott „adatokra” , vagy a haver gagyiboltjában exhas printelt blokk számaira támaszkodva követelődzik valaki.
A széttört főfékhenger értéke pedig (ha egyáltalán tényleg megsérült) meg akkor se lett volna annyi, mint az újé, ha történetesen működik, mert amortizáció is van ám a világon.
Elvégre a biztosító se fizeti ki neked a demszkikátyúban lezúzott új gumit alufelnivel, azzal az indokkal, hogy az akkor már használt volt (hiszen használat közben ment tönkre) , így jogosulatlanul jutnál hozzá az értékkülönbözethez .
Megjegyzem, én egy MÉH telepen ingyér kerítettem főfékhengert, de ha máskor és másnak nincs is hasonló szerencséje, egy ötösből sztem bőven kijön egy ilyen. (ha mégse így lenne, javitsatok ki!)
Én azt tenném a helyedben, hogy rendezném a tanfolyam aktuális költségeit (naná, hogy a 20ezres „felár” nélkül) és átmennék egy normális iskolába, ahol folytatnám az tanulgatást. Erre – mint ahogy azt valalaki már korábbn írta és az én tudtommal is - lehetőséged van.
Mindenekelőtt persze érdeklődni kell a Közlekedési Felügyeletnél a folyamat részleteiről. Ha bp-i vagy, akkor a XI. Petzvál József utcában valahol, de a biztonság kedvéért talán nem személyesen :p . Természetesen az iskolaváltás is rajtuk keresztül intéződik.
Az motorosoktatás színvonaláról meg aztán véget nem érően lehetne sztorizni, mondjuk a sóderrel gondosan és mindig megszórt Madriri úti rutinpályáról, ahol aztán tényleg könnyű mexerezni a szükséges rutint, feltéve, ha az már eleve megvan és te épp a havas úton vezetésbe akarsz belejönni...
Az mindenesetre tény, hogy az oktatók mindenkiről feltételezik, hogy biztos levezetett már vagy ötszáz kiklométert, úgyhogy nem kjell sokat magyarázni. Ez általában igaz is, de ha mégse így van, akkor azt neked kell bennük nyomatékosan tudatosítani.
Ha meg végre sikerült, akkor követelik a húszezrüket :))).
Remélem segít valamit ez a litánia:)
|