hora - 2005-09-11 13:03:03
Sziasztok!
Nos, megpróbálok rövid lenni, vagyis én nem :) , csak a mondandóm, de nem lesz könnyű, mert ez az ügy már kezd nyúlni, mint a rétestészta,minden esetre már kezd elegem lenni belőle... :( :(
Nos, nő vagyok, motorozni tanulok A21-re, és elérekztem múlt héten oda, hogy elkezdhettem a gyakrolati oktatást, vagyis a vezetést. A részletekkel nem terhellek benneteket, majd csak inkább a lényeggel, amit most tudni szeretnék, és a kérdéseimmel.
A lényeg tulajdonképpen a következő. Elkezdtem megcsinálni a jogsit az A kat.-ra, és bár még nem vezettem életemben motort, első órán MZ 250-es ETZ-re ültetett fel az óktatóm. Az első óra jól ment, mert kétszeri lefulladás után,elindultam és másfél órán át folyamatosan mentem, persze az oktató le se szart. No, de megpróbálok a lényegre térni, bár ugye nálunk nőknél ez nem egyszerű... :))))
Szóval, két nappal későb volt a köv órám, természetesen mindig este 7-re kaptam csak időpontot, a motor kb. olyan állapotban van, hogy 2-ben már lefulladt világítással, üresben gázt kellett adni, hogy tötyögjön, a kézifékkart totál be kell húznom, hogy fogjon, szóval van holtjátéka rendesen,stb.
Nos, második alkalommal az oktató már a tanpályára engedett, mindjárt a kettes pályára (bár nem én kértem, hogy mehessek, gondoltam, és mondtam is neki, hogy ezt neki kell tudnia, hogy "elég vagyok-e már" a tanpályára, hogy elkezdhetem-e, ne tőlem kérdezze, mert mersz az van bennem, de szakmailag én ezt nem tudhatom, mert nincs tapasztalatom), ebben van a 8-as is.
Egyszer álló állapotban dőltem el,(a "rajtvonalnál", egyszerűen elveszítettem az egyensúlyomat) bal oldalra estem, a motornak nem lett baja, csak én zúztam le a könyökömet, meg a lábamat, míg a második perecelésem már a 8-asban volt, mert egyszerűen nem éreztem rá a kanyarra, nem tudtam megcsinálni a jobbos kanyart, mert a pálya még ráadásul lejtett is jobbra, tehát jobb kanyarban jobbra, úgy, hogy életemben nem csináltam, és persze világítás nélkül, esti "fények" mellett. :( :(
Szóval elborultam, szerintem azért, mert annyira nem volt sebességem, és akkor letört a kézifékkar. A motort az oktató srác sem tudta volna egyedül felemelni, olyan nehéz volt, és annyira dől a pálya. No, szóval akkor sikerült egy jobbos esés. Azt mondta nem komoly a baj, majd vesz egy kézifékkart, és megcsinálja. Mondom, oké, és meg is nyugodtam. Erre 4 nap múlva!!!! felhív, hogy komolyabb a baj, mint gondolta, és vigyek be 25 ezer forintot, azaz ennek 80 %-át az okozott kárért. El se tudta mondani, hogy mi sérült meg..és most nem is megyek bele abba, hogy hogyan és mit adott elő, és hogy mennyire ellentmond magának szinte minden megnyilvánulása, de ha minden igaz, nagy nehezen kiszedtem belőle az infot, és összeraktam motoros ismerősök segítségével, hogy mit is akarhatott mondani, mi sérült.
Nos, ő azt mondta (vagy azt akarta mondani, de lehet tudatosan sem sikerült ez neki), hogy a főfékhenger (ami ugyebár egy öntvény, ha jól tudom) tört el, és ezért vigyek be pénzt. Nos én csak annyit szeretnék tudni tőletek, hogy:
1. Egy szinte álló helyzetből történő eséskor okozhattam-e olyan erejű ütést erre az alkatrészre, hogy így eltörjön?
2. Egy ilyen alkatrész újan beszerezehető-e, tehát gyártják-e még, vagy csak bontóból?
3. Mennyibe kerülhet újan, fékkarral, és egyéb ehhez szükséges eszközzel együtt+munkadíj a szerelésre, vagy mennyibe kerülhet használtan?
4. Nem kellett volna jegyzőkönyvet felvenni akkor, amikor eldőltem?
Szóval a lényeg, hogy ennek a \"kár\"nak a 80%-át most velem akarják megfizetettni, de nem bizonyítható így útólag, hogy én törtem el, és nem mentem 100-al, de még csak szerintem 5-el sem, és minden erőmmel tartottam a motort eséskor. Szóval 25 ezer forintnak a 80%-át kéri tőlem az oktató , 20 ezret; és számla nélkül lesz ennyi. Azt mondta új alkatrészt szereztek be. Nem tudok belenyugodni abba, hogy ekkora kárt okoztam volna, és a legjobb az egészben, hogy én tanuló motoros vagyok, tehát lényegében kettőnk közül ő vétett több hibát, nem én (mert egyrészt világítás nélkül kellett vezetnem, tudjátok a motor lefullad azzal, másrészt otthagyott első órán is, nem győződött meg arról, hogy van-e már gyakorlatom annyira, hogy a 2-es pályára engedjen, sőt, miért mindjárt a kettesre???)
Érdekel a véleményetek!!! KEDDEN kerül sor kenyértörésre, akkor beszélek az iskolaigazgatóval, mert ebbe nem nyugszom bele, hogy majd én újítom fel nekik a motorparkjukat. Az egész motor (kiszedtem az oktatóból) nem ér 100-at, 90-ért vette az oktató. Akkor még perecelek minden héten egyet, míg meg nem tanulom a 8-ast, és meglesz még három hét alatt egy MZ ára. Ennek így semmi értelmme. Nekem ez nem üzlet.:(((( A motoros iskolával szüneteltetem az órákat, az oktatónál lemondtam őket, és valszínű ott is fogom hagyni őket, mert ez nem fair eljárás velem szemben.
Ja, és még valami. Honnan fogom én azt tudni, hogy új alkatrészt vettek bele, honnan tudják, hogy én törtem el, honnan tudjam, hogy mennyibe kerül, ha nincs róla számla? És egyébként is, miért pont újat kellett venni bele, miért nem bontóból szrezték be? Millió kérdés...
Várom a segítségeteket, holnap is benézek, hátha hozzá tud már szólni valaki. Keddre kiművelem magam, hogy kiálhassak magamért és a jogaimért. De ha hozzáértő ember azt mondja nekem, hogy igen, ennyibe és ennyibe kerül, akkor kifizetem tisztességgel, bár a motorozást ilyen módon nem folytatom, hanem inkább veszek magamnak egy MZ-t és zúzom azt.
Köszönöm előre is Nektek! Üdv: hora
|