hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Andrej - 2005-06-25 00:41:08

Akkor kezdem.

Motomen!

"Szépen fényesen tartotta a tetőt, meg furcsa csettegő hangja volt de ment, viszonylag sokáig" Ugyanez van nálam is. Legalább te megértetted. Hála az égnek. A palástot elírtam. Gömbfelület megfelel az uraknak vagy dugótető simán?

Peti74!

"Beleért a dugó a hengerfejbe ? Na, nee. Ezt még ostyával sem veszem be..."
Amit írtam, annak a valóságtartalmába légy oly jó, és ne köss bele, mert úgy van. A pajszeres hasonlat nem állja helyét. Mondottam, minimális helyen ért hozzá és csak egy félkörívben (elől). Ennek mikéntjét inkább hagyjuk. Akkor vettük észre, hogy ez adja, mikor a gyújtásnál a főtengelyt épp a felső holtponton át fordítottuk. Kulccsal egy alig érezhető akadás volt. Mielőtt a gyújtást megnéztük volna, az ismerősöm is meghallgatta (aki annak előtt 250essel nyomta) és nem tulajdoníott a zörgésnek komoly problémát. (A, szóval ő is akkor balfasz mint én mi?) Hogy mentem vele, való igaz hiba volt, ellenben mire beértem a városba, a csörgés (bocsáss meg ÜTÉS) !!!teljesen!!! megszűnt. Talán ezért hagytam.
A dugó Berta, nem hasonlítgattam semmit. Amúgy gyakorlatilag az összes további kérdésedre megadtam már korábban a választ. Annyit tudok, hogy az előző Bertával (125ös) egymagas volt. Henger: 150es 0km-es. Értelemszerűen alapméret. Dugó 4 százados. !!!Van központosító válla!!! Hézagmérőm nincs, hogy rugalmas-e, nem tudom, őszintén szarok rá. Meg arra is, hogy ez is az is kisipari, meg hogy minden mérethibás vagy én vagyok ügyetlen vagy mindkettő. Éppenséggel nem vagyok szerelő, nem is készülök annak. Ellenben motorozni óhajtok. Csapszeget lehűtöttem, kézzel nyomtam be a helyére egy másikkal.

"És mi az, hogy az ablakok gyárilag le voltak törve ?" Gondolom most már érted.

Amúgy engedj meg pár tapasztalati megjegyzést. Anno rengetegszer volt szó a 25ös hengert 150esre fúrásának mikéntjéről. Namármost nemtudom melyik ürge mondta hengertalpat pasztával, hengerfejet csak úgy... Neki úgy jó lett, nekem megy így se. Viszont! A váll eltűnését eleddig senki nem forszírozta, noha a hengerfej még vállal is tud egy kicsit mozogni. Amit motomen mondott megoldást az biztos tökéletes, de melyik az a szerencsétlen esztergályos aki neked ezzel annyi szarakodik hogy ilyen perselyt tesz bele megy olyat? A 25ös furata 52. A 150esé 56. A váll talán alig több mint 2, de ez nem biztos. Teljesen igazad van: vagy eltűnik a váll (ami talán a jobbik eset) vagy hártyavékony lesz, ami nemhiszem hogy túl jó. A kérdésem ehhez: a korom, ami ezen az eltűnt részen van, nyilván kőkeményen égésből származik. Amennyiben ez a rész eltűnik, akkor mi a hóhér fogja ezt a terhelést fel? Szóval a jó kis öntvény...?
Aztán. Mindenki bizonygatta, hogy a 25ös meg a 150es henger egy és ugyanaz a furatot leszámítva, meg hogy nem kell nagy ügyet csinálni belőle, mert semmiség meg a TSZ esztergályosa megoldja. Nagy lófaszt, épp most magyaráztuk el a bizonyítékokat. Tovább. Még nem beszéltünk a hengerfejről. Ahol a rést mérjük, az a része kúpos. a széle lefelé lejt. Ergó minél szélesebb dugót kap, annál közelebb lesznek, azaz simán megtörténhet hogy összeér. (hehe meg is történt) Amit nem tudok az az, hogy a 125ös és a 150es hengerfeje megegyezik-e, de ezek szerint biztos hogy nem. Aztán itt röhögtem el magam. Okoskák azt írják/mondják, hogy esztergáljunk le a hengerfejből mert úgy fasza lesz, kompresszió is megnő, hűha. Miből kérem? A persely kilógó részén így is úgyis fel fog ülni. Ha meg abból is leveszel, akkor ott vagy mint én. Vettem az agyamat és gondolkodtam kicsit. Ha radikálisan csökkentjük az égésteret, szerintem nem sok az eredmény. Pont mert kétütemű ugye résvezérléses. Magyarul a többlet egyszerűen kiszuszog a kipufogócsatornán oszt basz6od.

A barom szerelő meg azt mondja, hogy szedjünk le a hengertalpból mert jobb lesz a kompresszió. Érted: szerelő külön nagy üzlettel modern motorokhoz és modern műhellyel. És ilyen baromságot mond. Meg korábban egy hozzászóló, aki azt írta, állandóan megeszi a kompresszió miatt a felsőszem tűgörgőt. (15barra saccoltál) Nevetséges. Tuti nem ettől ment tönkre, ekkora kompresszió még egy dízelnek is elég lenne.


Én nem mondom, lehet hogy ez a kis közjáték betett a főtengelynek vagy bármi másnak, de nem hinném hogy nagyon. Azóta amúgyis van már más problémám, amivel nem traktállak benneteket, ugyanígy leszek a soron következőkkel is a továbbiakban. Ugyanis ahogy sokan megállapítottátok már, interneten keresztül elég nehéz más motorját összerakni, okosnak lenni annál könnyebb.

Köszönöm az eddigi segítségeket és elnézést az "ötpercesért"!

Andrej
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu