peti74 - 2005-06-24 01:01:04
MI VAN, Andrej ?!
Beleért a dugó a hengerfejbe ? Na, nee. Ezt még ostyával sem veszem be.
Én már hallottam olyat amikor beindítottuk (10 mp-re) és a dugó tényleg beleért a hengerfejbe és olyat is amikor a dugó szoknyája érte el a kartert (de azért még átfordult), olyankor az embernek nincs kedve hozzáérni a gázhoz és növelni a fordulatszámot. Vegyél egy használt vagy törött hengert és kezd el lendületesen ütögetni egy félkilós kalapáccal, de egy nagyobb pajszer is megteszi. Nna tessék, pont olyan hangja van. Ez nem csörgéshang, ez ütés. Kemény, határozott és hangos. Nem gondolom, hogy ezzel a motorral te 200 km-t mentél, mert ahhoz teljesen süketnek kéne lenned. Arról nem is beszélve, hogy a hajtókar sem szereti, ha beékelik valahová percenként ezerszer.
Arról nem is beszélve, hogy miért szűnt volna meg melegen ? Amikor a motor kezd melegedni, elsőnek úgyis a dugattyú dagad és nyúlik meg a csapszegtől felfelé is. Persze nyúlik a hajtókar is, csak az nem olyan jelentős. Biztos vagy benne, hogy beleért ??
A magyar dugó pontosan milyen gyártmány ? Berta ? Mennyibe került ?
összehasonlítottad a régi (de legalább DDR) dugóval ? Régi csapszeggel összeillesztetted a kettőt egymás mellé, hogy kiderüljön, mennyivel magasabb/rövidebb/hosszabb esetleg az a kisipari csoda?
Ki fúrta azt a hengert? Mennyit kért érte (csak azért mert 4 mm az legalább 4 fogás a hengerfúrón, egyszerre nem lehet ekkorát fúrni)? Hány századra illesztette (ez fontos)? Illesztette egyáltalán ?
A gyűrű milyen ? Magyar (nyilván)? Rideg vagy rugalmas ? Össze tudtad hajtani a gyűrűt annyira, hogy a két vége átfedésben legyen legalább 3-4mm-t ? Szereléskor mennyi volt a gyűrűhézag ? Belepróbáltad-e a natúr gyűrűket a hengerbe felrakás előtt, hogy megtudd ? A csapszeget hogy tetted bele ? Célszerszámmal ? (ide már egy 8x120-as, hosszan menetes csavar + két jó nagy alátát és egy anya is célszerszámnak minősül, ha jól használják). Esetleg belütötted, úgy hogy közben valaki a másik oldalon a samuval "rátartott" ?
Sok-sok-sok-sok kérdésre kéne tudni a választ, hogy okosat lehessen mondani.
És mi az, hogy az ablakok gyárilag le voltak törve ? Belefúrtak egy 52-es hengerbe egy 56-os furatátmérőt (körben 2 mm-t vettek ki a perselyből) és az ablakoknak nem voltak élei? Gondolkozz. Azt max a fúrás után csinálhatták (és akkor le a kalappal előtte, hogy kérdezés nélkül megtették), amennyiben egyre gondolunk.
Csak a félrértés elkerülése végett: a dugó palástja, a dugó hengeres oldalának felületét jelenti (ezért a palást felülete oldalirányban végtelen).
Ahogy én értelmeztem azt akartad írni, hogy a dugó sarka (körben) nem fut párhuzamosan a hengerfurat peremével ? Mert az elég gáz. És akkor mindjárt meg kell kérdeznem, hogy alsó holtponton melyik oldalon stimmelt a vezérlés, mert a fentiek értelmében mindkét odalon ugye nem stimmelhet, hacsak nem gyurmából van az dugatyú.
Nem akarok okostojának látszani, de szerintem ha egy 56mm átmárőjű, mondjuk 6 cm hosszú dugattyút egy 6 század mm-re illesztett (56,06-os) furatban teljesen elbillentünk, a dugó sarkának legmagasabb és legalacsonyabb pontja közötti külömbség nem vehető észre.
Amúgy ha a dugó felülete nem egyenletesen és persze egyidőben kapja az égés frontfelületét, az a dugó billenésével és persze megintcsak erős csörgéssel jár.
Ja, igen. Ilyen mértékű fúrásnál nem tűnt el az illesztő/központosító váll a persely tetején ? A 125-ös hengert nem ismerem annyira, de ha akkora a központosító válla, mint a 150-eseké és 250-eseké, akkor az a központosító váll eltűnt a fúrásnál. Ekkor a hengerfejet semmi nem központosítja, néhány mm-t simán elcsúszhat bármelyik irányban, mert a tőcsavarok ugye "lötyögnek" a lukjaikban. Én ugyanebben a cipőben járok, csak a fúrás 250-ről 300-ra történt, a hengerfej szerelésnél elcsúszott (előre olyan 2,5 mm-t), és a robbanások forszírozták a dugó billenését. Már ennek is elég durva hangja volt. A kérdést úgy oldottam meg, hogy a tőcsavarok mellé kis alulemezből hajtottam négy kis "csövet" ezek "központosítják" a hengerfejet a tőcsavarfuratok segítségével. Ha a váll eltűnt, ezt a megoldást javasolhatom.
Az igazi megoldás persze egy új központosító váll eszterglása lenne a hengerbe, a soron következő 300-as már így készül (és marha kíváncsi is vagyok rá),de azért esztergályos legyen a talpán, aki ez bevállalja.
(vazze, megint regény lett:)
Peti74
|