hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-06-23 13:07:40

Andrej.
- Ha az új csapszeg az új tűgörgővel kicsit még jobban is szorul, mint ami benne volt, akkor nem valószinű, hogy az adná a csörgő hangot.
- Ha nem kellett szilárd tömítés a henger alá, mert így jött ki egymagasságban a dugó éle és a felömlő alja, akkor mindenképpen pasztázni kell a hengertalpat, méghozzá valami tutira benzinálló anyaggal.
- Miután feltetted a dugót a hajtókarra (gyűrűk nélkül) kipróbáltad, hogy alsó és felső holtpontokon könnyedén "billen" előre-hátra a dugó ? mert ha igen, az jelenti azt, hogy a hajtókar és dugó palástja derékszöget zár be a hengertalppal, ergo a dugó nem feszül egyik oldalra sem, a gyűrűk is pont derékszögben állnak a hengerpalásttal, összekopás után meglesz a jó kompresszió egyik feltétele.
- Mielőtt végleg feltetted a hengert a felömlők és kipufogónyílás ablakainak élét "letörted" ? Ez alatt azt értem, hogy a fúrás után az ablakok széle körben éles lesz, ezt illik egy kis reszelővel vagy bowdenköszörűvel kb 45 fokban, legalább 0,5 mm-en lereszelni, hogy az ablakok előtt elhaladó gyűrűk, amikor "beletágulnak" az ablakba, ki is tudjanak jönni belőle, ne akadjanak meg az éleknél. Itt talán század mm-es belógásról van szó, de a gyűrű élettartamát csökkenti, de arra mindenképpen elég hogy brutál csattogó hangja legyen a motornak.
- friss fúrás után a 66 km-rel a 8 bar megfelelő. A véglelges kompresszió úgyis akkorra alakul ki, mikor a gyűrűk a hengerfallal összekoptak, olyan 1000-1500 km után érdemes megmérni majd.
- mikor fent volt már a henger (benne dugó, gyűrűk, csapszeg, tűgörgő és persze a két seeger-gyűrű a dugóban), próbaképpen feltetted a hengerfejet és megmérted egy mondjuk egy 2 mm vastag forrasztóónhuzallal az ú.n. "présrést". Ez a dugótetető széle és a hengerfej széle közötti rés felső holtponton. A könyv is azt írja, hogy ezt a rés 0,9 és 1,2 mm közé kell belőni a külömböző vastagságú hengerfejtömítések variálásával. Ha rés nagyobb, mint 1,2mm, akkor a kompresszió kisebb, mint lehetne, ha a rés 0,9 mm-nél kisebb, akkor ebben a résben öngyulladás keletkezhet ami a motor kopogását, a csapágyak drasztikus terhelését és persze teljesítménycsökkenést eredményez. Én olyan 1 mm-re törekednék.
- A hidegen csörgést -szerintem- az okozza, hogy a dugó átmérője a szoknyánál kisebb (pl egy ütés miatt) és amikor a dugó billen, a szoknya üti a hengerfalat, melegen a dugó tágul, az a billenés útja, és az ütés hangja csökken. Ennek szerintem nincs gyakorlati jelentősége, hacsaknem annyi, hogy a picit nagyobb billenés miatt a gyűrűk is billennek.
És még a gyújtásig el sem jutottunk.
Ha levetted a forgó és állórészt, majd visszaraktad, akkor minden esetben gyújtást kell ellenőrizni / állítani, mert egész extrém ertékekre tud változni ilyenkor. Ha most raktad össze a null km-es blokkot, akkor ne is menj vele, amíg a gyújtást nem állítottad be a felső holtpont elé mondjuk 2,6 mm-re. Az gyári érték 2,5 és 3 mm között van, de mivel bejáratósan úgysem fogod 5000-ig pörgetni, az alső értékre kéne állítani.
Amúgy túl nagy előgyújtásnál biztos kopog, de túl kicsinél nem hiszem, hogy csörög, inkább csak gyenge, és nagyon melegszik, az meg bejáratósnak nem jó.

Szóval sok-sok feltétele van annak, hogy egy motor legalább mechanikailag jó legyen. És akkor még mindig ott van a karburátor és a kipufogó.
Honnan is indult el az egész projekt ?
A 150-es ETZ csak 90-et ment 4-esben, 5-ben meg lassult gyári áttétellel ?

Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu