Andrej - 2005-06-17 20:50:32
takacs!
Jelen ismereteim szerint magyar dugóból (legalább) kétféle van. Namármost: amit először vettem, az noname, doboz nélküli volt. Méret sem volt rá nyomva, csak egy nyíl "on" felirattal. Ennek sima, fényes felülete van. Na ezt kerülje mindenki el! A másik általam ismert típus a Berta, ami dobozos, számmal is el van látva, a felülete meg nem tükörsima. Ebbe megfelelően belemegy a csapszeg. Meg is vettem, nem tudtam mit kitalálni a másikra. Esztergálja a hóhér. Ha kell, odaadom valakinek. Na, utána meg röhögtem egy baromi nagyot, amint belenéztem az újba. Tudod, az oldalsó gyűrűbiztosító mögött kiöntenek még egy dudort, hogy nehogy elmozduljon, kiessen stb. Nézek bele: a dudor megvan, csak épp a MÁSIK OLDALON!!! Ahol viszont a kis csap van, ott nincs dudor, így a vége kilátszik belülről a dugóban. Namármost olvastam egy szocitárs leírását, hogy hasonló dolog tréfálta már meg, mert a kis csap kiszakadt, oszt beszabályozta a hengert több mm mélyen. (kuka) Erről ennyit. Ja, alapvetően nincs sok jó tapasztalat a magyar dugókkal. Peti korábban írta, hogy nem igazán van ötvözve (ezért is világos a színe), nagyobb a hőtágulása a kelleténél (könnyen szorul), meg baromi könnyen elkenődik. (tapasztalat)
Azért nem ennyire vészes a helyzet. Haverom kis TSe olyan simán odaver nekem bármikor, mint a pinty, holott abban is magyar dugó van. Az enyém elég harmatosan régen is most is. Holnap rakom össze a mocit 150esre oszt meglátom.
A 125ösök nincsenek ennyire szar helyzetben, mert asszem a Futárnál lehet kapni német dugót bele.
Összességében nézd meg amit veszel, mert egyedi szarságok is könnyen beüthetnek!
Árix!
Nem biztos, de valószínű, hogy a kihajtásnál folyik. Azért mielőtt szétszednéd, csekkold, hogy nem a hátsó teló ereszt-e, mert régen megviccelt engem is.
Szal. Nem akarok doktorit írni, de Peti és a többi guru régebben már kitanított ebben a témában, így a legjobbhoz fordultál. :)
Szal, ha jól tudom kisTZd van. Így kicsit árnyaltabb a helyzet.
Vedd le a deklit, oszt ha csupa mocsok, olaj... az egész kihajtás, akkor onnan folyik. Ha meg a főtengelyszimmeringtől folyna, akkor nem jutna át a hajtáshoz, így azt kizárhatjuk.
Megoldás
1. Leszeded a lánckereket.
2. A négy csavar oldásával leszeded a szimmeringházat. A hézagoló tárcsákra figyelj, ne vesszenek el. Szimmeringből 25x35x7est vegyél oszt cseréld ki.
3. Minden alkatrészt, moss le bő benzinnel, hogy később tapadjon. Az egész tengelycsonkot is mosd le egész a csapágyig! A perselyt is húzd le, azt is mosd el!
4. Pasztával rakd fel a házat, az alátétekre figyel, csavarhúzóval igazítsd a helyükre, mert mindig lefittyennek.
5. A szimmeringházzal együtt tedd fel a perselyt is a helyére.
6.!!! Márkás pasztával nyomd ki a bordástengely bordáit a perselyen belül egyenként az összeset! Jól tömködd tele. Ezután kenj egy csíkot körbe vagy a persely felfekvő felületére, vagy a lánckerék belső átmérőjére.!!!
7. Rakd fel a lánckereket.
Ezzel féligmeddig készen vagy, csakhogy jelentős mennyiségű trutyi folyt nekem régen a kuplungkinyomó rúdnál. (olajmennyiségre figyelni!)
Ezt szimmeringgel lehet megoldani véglegesen. A méret 4x16x6. A ház 13,9, így le kell szedned a szimmeringből. Ezt tűreszelővel csináld óvatosan, folyamatosan próbálgatva. Ha fémházas a szimmering (nekem olyan), akkor fémházig reszeld le és szigetelőszalaggal bővítsd megfelelő átmérőre. Ezután verd be a kihajtótengely végébe, és felejtsd el a problémát!
Ha valamit nem értenél, akkor írd mailben, nem kell ezzel teletölteni a fórumot. De csak ha nekiálltál, akkor! |