hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-06-14 15:06:23

Elsőre pont ugyanazokat kérdezném, mint motomen. Mi történt az előtt, hogy elromlott volna ? Motor generál, szétszedés, szerelőhöz elvivés, stb ?Egy működő kuplung nem romlik el hirtelen, max lepörög, de az ugye más tészta, akkor be sem lehet rugni a 250-est.
Ami biztos: több ETZ250 kuplunggal is kinlódtam mostanában, volt amelyiket 4szer szedtem szét mire jó lett, volt gond az utángyártott lamellákkal is, de a legtöbbet mégis a kuplungagyakkal szívtam (amelyikben a kúp van). Az utángyártott (magyar, lengyel) kuplungagyak közül nagyon meg kell nézni, hogy melyiket veszed meg, mert van közöttük nagyon szar is. A szaron azt értem, hogy a méretei nem stimmelnek az eredet DDR-hez képest. Van olyan amelyik a külső körmös lamellákat fogadó házba szorul bele és olyan is van, amelyiknek a belső tömör része egyszerűen nem fér bele a menesztőbe. Nem stimmelnek az átmérők, nem stimmelnek a vastagságok. Halál. Van egy lengyel gyártmány, ami méreteiben elég jól megközelíti a DDR-t és a beleesztergált (sajnos nem köszörült, csak esztergált) kúp is kivállóan felfekszik a DDR fútengelycsapra. Ennek "csak" egy hibája van, a kúp nincs benne olyan mélyen, mint a DDR-ben, ezért felszerelve az egész kupplungszerkezet kintebb kerül a főtengelyen kb 1,5-2 mm-rel, ami azt eredményezi, hogy a kinyomószerkezet játéka (annak a karnak a játéka, amit a bowden huzogat) nem jó helyre jön ki a dekliben, ezért már a durvabeállítást sem lehet majd elvégezni. Illetve el lehet végezni, de csalóka, mert nem 16005-ös csapágyon koppan a kinyomó, hanem a kinyomó karja koppan a dekliben egy kis kiugró fülön.
Ezt a problémát nekem csak úgy sikerült megoldani, hogy a 16005-ös csapágy a belső gyűrűje fölé még kapott egy olyan hézagoló acélgyűrűt (egy trabi labirintgyűrűbő köszörültem ki), hogy a a kinyomószerkezet játéka újra jó helyen legyen. Ennek a hézagolónak a vastagságát csak többszöri kisérletezéssel (dekli le-fel) sikerült megtalálni.
Csak azért írtam, hátha ez az oka annak, hogy nem emel ki a szerkezet.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu