motomen - 2005-05-24 19:24:08
Kupak lecsavar, fékolaj kiönt (nem a ruhádra és a moci dukkójára! Leszeded a fékcsőről. Leveszed alulról a seeger gyűrűt vagy radiális biztosító gyűrűt éppen ami van rajta, majd kihúzod a kar csapját. Belenézel ott a trutyi alatt van egy drót gyűrű. Azt egy kis csavarhúzóval kiszeded, a kezed épségére vigyázva. Fogod a pici csavarhúzót és körben a már szabaddá vált tömités oldalába nyomod és kötbe húzod, mert gyárilag ragasztva van. Nem kell erőszakoskodni, a szerkezet anyagát ne károsítsd! Ha körbe értél akkor ki kell húzni az egész dugattyút tömítéssel együtt. Itt kellen egy spec szerszám amivel meg lehet fogni a dugatyú végét. Ilyen mint a fehér holló, bár lehet csináltatni... Ehijján fogsz egy kombinált fogót és rongyot tekersz duplán a dugatyú kiálló végére. Úgy szorítod meg hogy a fogó véletlenül sem találkozik a fémmel! Na ezt kell onnan kiszenvedni, kell hozzá erő valószínűleg. Előfordulhat -ha a már szimering van benne-, hogy kijön a dugatyú, de a tömítés marad, ekkor csavarhúzóval kell kibarmolni. Megoldás lehet ha úgy is tömítést cserélsz hogy azt átszúrod és úgy húzod ki.
Kell bele venni egy szimeringet (csak is porvédős vagy az eredeti megoldás gumi karmantyú. Ez utóbbi abban tér el a szimeringtől hogy csak puha gumitömb és nincs benne rugó. Simeringet veszel és nem direkt Tz-be valót akkor mond hogy az anyaga EPDM legyen, mert ez a fékolaj álló! Kell egy másik tömítő ajak is a dugatyú elejére is. Ez sem drága és mindenképpen cseréld. De ha ezt veszed akkor figyelj hogy mit adnak mert az élein nem lehet sorja (néha előfordul, szar minőség. Dugatyú, nem lehet sérült a végén ahol megfogtad, sima köszörült vagy ha már használt akkor fényes. Semmiféle gödör, hosszanti barázda. Ha kihúzásnál megsértetted akkor újat kell venned. Kimosod az egész szerkezetet, én denaturált szeszben szoktam valaki higítóban van aki foltbenzinben. Végül mindegy csak a lényeg alaposan szárogasd és fujasd át. Összeszerelés elött a tömítéseket be kell áztatni fél órát fékolajba. Meg fog puhulni kicsit, ilyenkor már óvatosan bánj velük. A kis gyűrűt érdemes elöbb helyére imádkozni és utána áztatni. Összeszerelés elött meg kell kenni az egészet kivéve a első szimering helyét az maradjon száraz. ha nem az törölgesd meg, ugyan ez vonatkozik az oda való, áztatásból kivett tömítésre. Én fékolajjal kenem, van aki szilikon zsirral (más zsír nem jó). Aztán fogod szépen előre a rugó aztán a a dugó ráhúzott tömítésekkel. Ezt az egészet egy olyan csővel tudod benyomni mint belefér abba a lyukba. Figyelj hogy rendesen a helyére kerüljön. Utána vissza teszed a rugós gyűrűt. Aztán a többit. Nagyon ne nyomkodd szárazon, nem vitamin neki. Feltöltés, légtelenités. Javaslom egyuttal az egész rendszerben az olaj cseréjét.
Ja karmantyút ragaszthatod is, de csak óvatosan mert ha belefolyik akkor gondot okoz. Szimeringet nem szükséges ugyan is bele van "vulkanizálva" egy fém gyűrű, elép passzosan megy bele. |