hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-05-23 16:35:27

Tegnap nekiálltam, hogy meggyógyítsam az ETZ-t. Ez egy 300-as blokk, októberben lett leállítva, kb egy hónapja kapott teljes felújítást (főtengely-fúrás-csapágyak-szimmeringek) és most olyan 1800 km van benne. A felújítás óta csinálta a fesztivált, csak árnyéka volt régi önmagának. Az alapvető tünet olyan volt, mintha sok benzint kapna. Nem forgott ki szépen, csak olyan öregurasan, városi tötyörgésben az első kihuzatás helyett csak ledadogott, utána visszakapcsolva aztán kiforgott, de végig olyan négyüteműs volt a hangja. Közben trafót cseréltem, mert a gyújtótrafó tüskéje és a kábel rézdrótja évek alatt összerohadt. Azóta a teljes leállások megszűntek, de továbbra is dadogott és ette a gyertyákat.
Tegnap kapott egy új karbit (BVF 30N-1, a „pattintós”), az öntvényt előtte kipucoltam mindenféle szennyeződés és vízkő ellen (benzin, majd nitró, majd 2-3%-os sósav, tiszta víz, és minden folyamat között szárítás sürített levegővel). Kapott egy új szivató tömítést, egy másik tűszelepet, és ebben az öntvényben egész passzentos a gázdugattyú. A régi karbiban már eléggé lötyögött. Kis melegítés után jött egy alapjárat állítás fülre, aztán próba.
Előszőr egy 135-ös főfúvókát kapott (mert rosszul emlékeztem), aminek az lett az erdménye, hogy könnyen pörgős lett, de mintha a gyorsulás inkább a fordulatszámból származna, mintsem az erőből. Egy 5 perces száguldozás az üllői úton és a henger, hengerfej nagyon forró lett, a 175-ös izolátor egész világosbarna volt, összeségében szegény keveréket kapott, lehet még 10 perc száguldozás és akár meg is ragadt volna.
Aztán kapott egy 140-es főfúvókát (ugyanúgy mint a régi karbiban, ne feledjük ez 295 ccm, ami a 21%-kal több, mint az eredeti 69-es furathoz tartózo 243 ccm). Újabb alapjárat állítás meleg motorral,aztán próbakőr.
Ami a menetteljesítményt illeti igen jó lett, a dadogós, fulladós hibák is megszűntek. Ha vkit érdekel részletezhetem.
A motorblokk (henger) hőmérséklete végig normális maradt, kézzel már nem fogható meg sokáig, de nem volt tűzforró.
Ami a karburálást illeti, feltehetőleg a szivató tömítés és/vagy a tűszelep hibája és a járatokban lévő szennyeződés okozhatta a problémát.
A probléma a továbbiakban, hogy amíg 175-ös isolator ment benne (ez volt otthon), addig a motor rendesen gyújtott, de ugyanez konfiguráció a Bosch W3AC gyertyát továbbra is tönkretette. Kb 20 km egyenletes, gyors menet után a gyertya elkezdett a középelektróda mellé szikrázni. A gyertyaképet nem tudom, mert kihagyós gyújtással elvánszorogtam kivilágított helyre, addigra meg full olaj lett.
Tippjeim:
- lehet, hogy olajat szív a váltó felöl, ami a 175-ös gyertyát nem köpi be, mert azon jobban felmelegszenek az elektródák, de egy 260-ast már igen. Azért ez nem valószinű. Igaz, hogy a főtengelycsonk 54e km-es, de a futófelülete épp csak fényes volt, amikor kapott új szimmeringet (FBS).
- A Bosch W3AC gyertyákból ez a harmadik amit kidobtam, mert mellészikrázott. Ebből a típusból egy-egy gyertya nekem anno 15-20ezret ment az etz-ben, de az nem made in china volt, hanem még germany. A gyertya szivat és kész.
- A gyertyakábelt és hall-jeladó cuccot még nem cseréltem ki, mindkettő közel 60-ezer km tudhat maga mögött. Ezek cseréje is megér egy-egy próbát, mert alapvetően gyújtáskimaradással állunk szemben.
- Olyan gyertya érdekel (hőértékkel együtt), ami bejött nektek a 250es ETZ-ben. A Bosch-t (legalábbis a made in india és china gyártmányokat) egyenlőre mellőzném. Az NGK (made in japan dobozos) megbízható ? Milyen hőértéket tennétek bele ? Én a 240-esre gondolok, mert a blokk 20 perc gyors menet alat sem lett tűzforró.

Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu