hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-05-22 03:13:04

Egy hozzászólás az akksi nélküli betoláshoz:
Szerintem, ha nem indulna a motorom tolásra, akkor az első amit tennék, hogy ellenőrizném, hogy a jármű aktuális vezetékelése egyáltalán lehetővé teszi-e ezt az üzemmódot. Nem arról beszélek, hogy a gyújtáskapcsolónak van-e erre az üzemmódra egy külön állása, mert az biztosan megvan, hanem arról, hogy a tizen-huszon-valahányéves és kitudja hány barkácsoló/javító kedvű tulaj által vezetékeltjárgányban minden kábel a megfelelő helyen van-e.
A TS-ekben (és a 6V-os jawakban is) a gyújtáskapcsoló tolásos állásában tulajdonképpen a dinamó 61-es pontja és a 15-ös pont kerül összekapcsolásra. A 61-es pont megegyezik a dinamó D+ pontjával, ami a szabályzott feszültséget jelenti még az áramkapcsoló előtt. 61-el jelölik a töltésjelző egyik pólusára felhozott D+t ,a D+-al jelölt meg a feszszabályzóra felhozott D+(világos:). A 15-ös meg a gyújtás tápfeszültsége, ez a pont megy tovább a trafó(k)15-ös pontjára.
Mivel a dinamós járgányoknál az áramkapcsoló álló motornál nyitva van és ezzel a dinamó (D+) le van választva a fogyasztókról, a tolásos üzemódban tujadonképpen a dinamó D+ pontját (gyújtáskapcsoló 61-esét)kötjük rá a fogyasztókra az áramkapcsoló (és persze mögötte az aksi) kikerülésével.

(akkor ez most belekerül FAQ-ba ? :))

Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu