hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Andrej - 2005-05-20 22:30:20

Sziasztok!

Először is Motomennek, és neked is Peti köszönöm a tanácsokat. Peti, a levelem azt hiszem már tárgytalan, Bambival megbeszéltem, hogy heteken belül viszem hozzá a blokkot teljes felújításra. Addigra sikerül mindent megvennem hozzá. Török főtengely lesz bele (Futár), az említett FAG csapágyak fémkosaras kivitelben. Magam is utánajártam, a TN jelzés műanyag kosarat jelent. Megtudtam, hogy nem éri meg a rengeteg pluszköltséget, nembeszélve a baromi nehéz beszerezhetőségről. Sima - C3 vita. A könyvben igen, sima van. Azonban én azt tartottam szem előtt, hogy a "tengely" (ami ugye nem alkot végig zárt egységet - mint most megtudtam) végeken azonos csapágyak legyenek, ezért oda is FAG C3 került, de ne csináljunk ügyet belőle, ugyanakkor köszönöm a segítséget.
Az árakról. A váltó/hajtás csapágyaiból (1000ft/db) 3 kellett, ezenkívül egy tűgörgő a váltóba jobbra (szintén 1000ft) A főtengelyre kell kettő olcsóbb (1500ft körül), és egy drágább (2000felett asszem). Ehhez még jött a dugattyúcsaphoz szintén INA tűgörgő 1000ft. Amúgy ez jóval nehezebb mint az "eredeti" példány, viszont baromi masszív. (13g új/9g régi) Így összesen kb 10rugó, de remélem jópár évig nem lesz vele bajom. A főtengely 22, szimmeringnek mindenhova SOG típusút használok, szerintem jó. Kell még új csapszeg, és a hengerfúrásról még nem is szóltam.
A moci egyébként 125ös. Megértettem, nem öntetek dugattyút. Alapvetően túrázok a motorral, így a megbízhatóság a fontos a teljesítmény kevésbé. Egyébként nem sikerült 150es DDR dugóhoz jutnom, azt mondták már nincs. (Futár)

Most jön a java.
Peti igazad, van, látszik az előző tulaj baromkodott, de mindent elcseszett. Most vettem észre, hogy a szívócsatornát kifuratta 54esre, a műanyagot nemtudom mivel (vésővel???) valami 28-29re, de összevissza. Sőt, ami a legrosszabb, hogy a hengerből kinyúló szívócsatornát is babrálta, azon is nyomok vannak. Az most kb 27 mm a legszélénél, de nem tudom ez jó-e. Ha valakinek van bontva 125ös hengere, az megmérné nekem ezeket? Gondolom mindenhol 22nek kéne lennie. A karbi torkát egyébként nem fúrta ki, de a szívócsatorna minősége is lószar, fele tök érdes. Esetleg dörzsárazni lehetne, de akkor meg mégnagyobb lenne.

A legfőbb probléma itt szerintem az, hogy a szívásoldalon mindennek más az átmérője, így gondolom a friss töltet csak baromi nagy energiaveszteséggel tud megérkezni a hengerbe, így rontva annak töltését. De nem tudom így van-e. Az ablakok asszimetrikussága meg rátesz egy lapáttal. Ugye 125ös henger, tehát csak egy-egy felömlő van. Megnéztem, magasságban megegyeznek, de nem szimmetrikusak ugye, a menetirányba állított dugó (Berta) egyiken elfed 1-2-3 mmt az ablak széléből. Asszem tényleg vásárlás lesz.

Ha valakinek van eladó 125ös/150es hengere, az légyszi szóljon, DDR dugó ügyében ugyanez.
A hengert megmutatom Bambinak, hátha tud mondani valami okosat.

Igen, rámfér már egy kis eredmény, sajnos eddig nem rajtam múlott a dolog, noha lehet, hogy nem volt a legszerencsésebb megvenni a legszebb motort, ahelyett, hogy a külsőre rosszabb, ám talán belsejét tekintve jobb állapotban lévők közül választottam volna. Mostanra fogyott el a türelmem, a teljes felújítással igyekszem elejét venni minden ilyen rejtett szivatásnak.

Namost. Azt nem értem, hogyan lehet végülis hibás a henger, mikor az ablakok passzolnak az öntvénybe. Ez nem fér a fejembe, de a 6 baros javíthatatlan kompresszióval a tököm tele van.

A szimmeringekről.

Amit mi veszünk a mocikba azok igazából nem duplaajkasok, hanem sima porvédős szimmeringek. Azaz a külső vékony résznek nincs sok használati értéke olajtérben mozogva. Én duplaajkas szimmeringet még csak a gépészet könyvemben láttam élőben nem, na az valóban duplaajkas, azaz olyan, mintha összefordítanál két szimmeringet, csak egyben. (így elégíti ki mindkét tábort) Azt nem tudom miért, de nyilván nem véletlenül gondolták a mérnökök, hogy baloldalt az ajak az olaj felé néz, de én megbízom bennük. Amúgy szimmeringből elég kicsi a választék. A kisipari mellett én csak SOG meg NAK típussal találkoztam. A főtengelyváll tömítő részének kopása szerintem simán lehetséges. Esetleg fel lehetne köszörülni eggyel kisebbre, vagy rézből betétet nyomni rá?

Mégegyszer köszi mindenkinek a segítséget.

125ös vagy 150es hengert vennék, meg DDR dugót/gyűrűt 150est. Ha van valakinek, szóljón.
Köszi.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu