hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-05-20 20:08:08

Motomen, Andrej !

Íme, itt az "elektromérnök úr" válasza:

( előzmény : ezidáig 4 vagy 5 ETZ125/150 váltó szereléséhez volt szerencsém, ebből az utolsó úgy 4 éve lehetett. 250-es ETZ blokk-javításból azonban kijutott bőven, a jelenleg folyamatban lévő talán a 10. lesz egy éven belül )

Miután visszamenőleg átnéztem Andrej írásait, kiderült, hogy neki egy 150-es ETZ-je van (és nem 250-es). Ezután megnéztem mind az ETZ125/150, mind az ETZ250 szerelési kézikönyvét, amikben az látszik, hogy a két váltó bár elég hasonló, van közöttük egy hatalmas különbség :

A 250 váltója hajtó és hajtott tengelyből áll, a hajtás és a lehajtás két külön tengelyen valósul meg. Ez egyrészt azt jelenti, hogy bármely fokozatban fogaskerékhajtás viszi át a szekunder oldalra az erőt , másrészt a a hajtott tengely anyaga egyetlen tömör anyag, erre kapcsolódik a lánckerék, a tengely két vége pedig a könyv szerint egy 6203C4 és egy 6304c4 (lánckerék oldal) csapágyban forog. Itt megvalósul, hogy az egy anyagból lévő tengely mindkét vége azonos illesztési osztályba tartozó csapágyakon gördül.

A 125/150 váltója viszont "fő-tengelyből" és előtéttengelyből áll, tehát a hajtás és a lehajtás ugyanazon a tengelyen valósul meg. Az 1.-4. fokozatokban rendre kétszeres fogaskerékáttéllel valósul meg az erőátvitel, viszont 5.-ben az előttéttengely kihagyásával, egyetlen tengelyen át történik a hajtás. Ez az igazi "direkt". Ezt kapcsolni viszont csak úgy lehet, hogy a "fő-tengely" két egymásbacsúsztatott tengelyből áll, ebből a lánckerékhez kapcsolódó darab az ú.n. szárkerék. A tengely két vége csak 5.-ben kerül kényszerkapcsolatba egymással. Itt viszont a két összetolt darabból álló "fő tengely" két vége nem kell, hogy azonos illesztési osztályba tartozó csapágyon fusson.
Ennek megfelelően az ETZ125/150 szerelési könyve a szóbanforgó szárkerékhez sima (nem c4-es) 6204-es csapágyat ír.


Egyszer azt írtam, hogy ha kiderül, hogy nincs igazam valamiben, azt elismerem. Most sem lesz másként.
Mivel Andrejnek 150-es ETZ-je van így Motomennek van igaza "c4 vs. normál" ügyben. Az én hozzászólásom kizárólag az ETZ250-esek váltójára vonatkozik.

Az éjféli irományom elhamarkodott szóhasználata miatt ezúton Motomen elnézését kérem.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu