hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-05-20 02:18:42

Andrej, Motomen !
A csapágyválasztás tényleg jó. Gondolom egy valag pénzbe került, és akkor még nem is bakelitkosaras csapágyakat vettél (legálább másfélszer annyiba kerülne), pedig attól lesz igazán halk a motor. A FAG minősége szerintem akár túlszárnyalhatja a leszálló ágba került SKF-et (kb 2 éve már csak indiai, egyiptomi és dél-afrikai gyármányú SKF csapágyak láttam). Nekem az 52ezret futott 300-as ETZ-ben voltak FAG C4-es bakelitkosarasok, és a szétszedéskor még az összes csapágy surranásmentesen, szépen futott, szerintem jóval túlélték volna a DDR főtengely élettartmát, de a szétszedés is károsítja őket, csak ezért döntöttem a csere mellett.

Azt tanácsolni viszont, hogy az ETZ váltóban a kihajtó lánckerék csapágya nem C3-as, szerintem egyenesen kibaszás. Nem tudom motomen, hogy mire alapozod.
Ha oda normál illesztésű csapágyat tennél, akkor semmilyen támpontod nem lenne összerakás után a váltótengely kihézagolására. Annak a tengelynek pont annyit kell lötyögnie (0,2-0,4 mm) amennyi hidegen egy c3-as vagy c4-es csapágy axiális (tengelyirányú) játéka. Ha ezt nem tudod beállítani, akkor nem kell csodálkozni, ha párezer km alatt ledarálja valamelyik kapcsolóvillákat, legvalószinűbb, hogy a 3-as kezdi el elsőként dobálni.
((úgy vélem, ha már tanácsolunk valamit, akkor csak olyat, amivel biztos, hogy segítjük, de semmiképpen nem hátráltatjuk a másikat. Andrejre amúgy ráfér már egy kis sikerélmény, nem igaz ? ;))

Andrej. Igaz, hogy nem válaszoltam a legutóbbi leveledre, de azért olvasom, amiket a fórumban írtál. Főleg a javíthatalan 6 baros kompresszió nem fér a fejembe.
Ami viszont biztos, hogy ha a hengered felömlői (gondolom a két nagyobb) nincs szemben egymással, akkor az henger vagy gyári hibás (de nagyon), vagy valamelyik előző tulaj próbált rajta ügyeskedni, aztán inkább félbehagyta az egészet. Szerintem azt a hengert mindenképpen cseréld le egy másikra, nem érdemes rá több pénzt pazarolni. A dugattyú öntésről pedig én is lebeszélnélek, nagyon bizonytalannak tartom a minőségét, lehet még szerezni túlméretes 150-es DDR dugattyút, talán még gyűrűt is. Ha egyszer sikerül összehozni egy jó 150-est, rájönnél, nagyon megy az is.
A kompresszió meg több összetevőből áll, megfelő szívás és megfelelő felömlés is kell hozzá ( a gyűrűk jó tömítettségén kívül, mert arra mindenki gondol). Amikor a blokkomat raktam össze, és fennt volt a henger, dugóval, gyűrűvel, hengerfejjel, gyertyával együtt, de még nem voltak bennt a főtengelyszimmeringek, akkor a főtengelyt meglepően könnyen át lehetett forgatni, csak onnantól volt ellenállás, amikor dugó már lezárta a felömlőket. A forgattyúsház tömítetlensége miatt, sem a szívás (a csapágyak felöl szívott), sem az elősűrítés/felömlés (a csapágyak felé fújt ki) nem volt hatékony.
Én a felömlőket és szimmeringeket tenném felelőssé a kis kompresszióért. Érdemes megvizsgálnod a főtengelyen a szimmeringek érintkezési felületeit, mert a legjobb szimmering sem tömít, ha a benne forgó csap felülete be van kopva, vállasodva. Mivel az én ETZ-is problémás lett a felújítás óta (dadog a motor, nem forog ki rendesen és mindig olajos a gyertyája, holott a karburálás és a gyújtás jó) ezért után afogok nézni, hogy létezik-e olyan főtengelyszimering, amiben a futófelület poziciója eltér a hagyományostól (pl. kicsit beljebb van). A jawa főtengelyszimmering méretében léteik ilyen, és ott - ahol a 35 éves főtengelycsap eredeti tömítőfelülete már berágódott - bevált. Ez csak egy ötlet, de hátha ide is az kell.
Na hirtelen ennyi.

Üdv,
Peti74

:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu