hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


LuJOmAn - 2005-05-10 00:33:14

Sziasztok!

A Következő volna a problémám, remélem, tudtok segíteni:

125-ös ETZ-m van, és az alap gond az, hogy szerintem túl sokat fogyaszt. Akárhogy finomkodok vele (kevés városi hajtás, 70-80 km/h főúton), 5l alá nem igazán sikerül letornáznom. De mértem már 5,7-et is. Gyárilag a könyve 3,5-4-et ír. Ez elérhető?

Ellenőriztem a karbit, fúvókák gyáriak (nem piszkáltak és megfelelő értékűek). Alapjárati: 40, Subert tű alatti: 100, Indítófúvóka: 70) Szerintem tehát ez nem problémaforrás.

Légszűrőt is tisztítottam már, de nem is nagyon volt poros.

Van egy bosszantó jelenség:
Hiába kísérletezek, a gyári 1,5 fordulatra beállított, vagy attól kissé eltérő üresjárási levegőcsavar beállítás esetén a fordulatszám gázelvételkor bosszantóan lassan áll vissza alapjáratra. Az alapjárat meleg motor és karbi esetén is bizonytalan. Idővel mindig lejjebbzuhan. Ha felkapcsolom a világítást (tompított, vagy országúti) rögtön lejjebb esik legalább 1500-al (persze nem menet közben, hanem üresjárásban). Ezért most úgy van beállítva, hogy világítás nélkül 2500-3000 (baromi magas), világítással 1000 körül, de igen gyakran korrigálnom kell a gázmarkolattal, különben leáll a motor. Világítás esetén nem olyan lassan reagál a gázelvételre.

Az izzók teljesítményüket tekintve gyári értékűek, elől H4 55/65w-os halogén van (erre gyanakodtam egy ideig, de a gépkönyv szerint ez is használható).

A gyári mechanikus fesszabályzót már lecseréltem elektronikusra, de semmi javulás. A töltésjelző lámpa hibamentesen jelez. (Gyújtás rákapcs: kigyullad, motor beindul: elalszik és még halványan sem ég). Akksi nem merül.

Lehet összefüggés a világítás miatti fordulatszámzuhanás, a lassú gázelvételi reakció és s fogyasztás között?

Gyanakodtam a töltéstekercsre, de akkor a töltésvisszajelzőnek problémát kellene jeleznie, nemde?

Vagy esetleg okozhatja rossz gyújtásbeállítás? Nincs utógyújtása, menet közben a motor járása egyenletes, de megszakító-hézag kissé nagy, de ennek oka az utángyártott megszakító pontatlan kivitele. Gyújtás az előírt "holtpont előtt 2mm-rel" van. Kondi is ki volt már cserélve.

A kipufogó nagyon el van tömődve, ez mennyire szól bele a fogyasztásba?

A henger egyszer volt felfúrva.

Tippet, segítséget előre is köszönöm!
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu