peti74 - 2005-05-04 22:42:59
Nem nagy dolog, tulajdonképpen csak szét kell szedni alkotóelemeire, mindent szépen meg kell pucolni, különös tekintettel a féknyereg-öntvényre (sarkok, járatok) aztán összerakni.
Ha szét kell szedni, akkor a dugattyúk nem járnak könnyen, viszont szétszedni nem lehet erőszakkal (fogó, satu, csvarhúzó tilos!) Én úgy csináltam, hogy porvédő le, a dugókat beolajoztam, benyomtam amennyire lehet, aztán az egyik dugót aztalos szorítóval befogtam a helyére, és a fékcső helyén kapot egy 5-6 baros lökést a kompresszorból (sokszor egy jó kézipumpa néhány lökése is elég). Utána dugó kicsit vissza, és a másik oldallal ugyanez.
Ezután szétcsavaroztam a két nyeregfelet, gumikat ki, és jött a takarítás nitrohigitóval.
A kiöregedett gumialkatrészeket cserélni érdemes. Nekem az a tapsztalatom, hogy a dugattyúk tömítettségét biztosító majdnem (!)négyszögprofil gumigyűrűk nem szoktak elöregedni, egyedül mechanikai sérülés esetén kell őket cserélni. Érdemes ennek a guminak a tisztítását is alaposan elvégezni. Én ehhez nem használnék benzint, és mivel féktisztítóm nem volt, egszerűen tiszta fékolajba mártott ronggyal végigdörzsöltem az összes felületét, hát jött le róla rátapadt kosz így is rendesen.
Az összerakás már egyértelmű. A legsérülékenyebb pont a légtelnítőcsavar menete, ha ez jó, akkor is érdemes egy autósboltban trabihoz való finommenetes sárgréz légtelnítőcsavart venni (100 Ft) és azzal nekiállni a későbbi légteltnítésnek. Az aluminiumba csavarodó csővégeket csak ésszel szabad meghúzni, mert sajnos az is kiszakadhat.
Ja és minden menetet betekerés előtt finom zsírozni érdemes.
A jó fék jó fékbetét nélkül semmit nem ér. Én javaslom elsősorban a bontott de elég vastag DDR-t. Az a tuti. A második sorban a török gyártmányok állnak (Futár Peti) elég jók. A magyar betéttel rossz tapasztalatim vannak, vagy csúszik, vagy megeszi a tárcsát.
Ha a főfékhengerrel nincs gond (nagyon lassú behúzás esetén is van határozott nyomáspontja), akkor nem érdemes bántani. Az utángyárott karmantyú is lutri, csak akkor érdemes cserélni ha már kezd átereszteni. A féktartályt érdemes a mechanikai kosztól kipucolni (nekem a fültisztító jött be) és a feltöltés előtt átöblíteni simán tiszta fékolajjal (feltöltés - alul kispriccelés).
Ja és érdemes mind a féknyereg, mind a főfékhenger estében, a fékcső csavarjait még a kormányra / telóra felszerelt öntvényekben meglazítani (és a visszaszerelésnélott meghúzni). Legjobb az erre a célra kitalált fékcsőkulcs (gyártható házilag egy masszívabb csillagkulcs besliccelésével is). A villáskulcs csak elkeni a hatlapot.
Hirtelen ennyi.
Peti74 |