hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-05-04 15:51:40

marcipan.
Ha mindent megnéztél a trafó, a gyújtókábel és gyertyapipa körül és rendben volt, akkor tényleg érdemes a fekete dobozból kuhúzni a nyákot és átnézni korróziós szempontból. Valamilyen vízkőoldóval tisztítsd le ott, ahol fehéres lerakódások vannak és akkor látszani fog, hogy a nyék rendben van-e. A tranzisztort tartó csavarokat és alátéteket is ki lehet cserélni egyenként (20 Ft-os tétel) és közben az érintkező felületket, finom csiszolással és/vagy vízkőoldóval fémtisztára pucolni. Ha ezután is gyújtáspanaszok vannak, akkor adok egy saját elektronikát, próbáld ki aztán ha bejön, majd kifizeted.

Ezeket a hibákat szerintem próbapadon ki lehet mérni, de kell hozzá egy oszcilloszkóp. A szembefordított 6V-os trafók összedolgozását is úgy mértük ki, hogy a satu volt a test, asztalon összerakva a kapcsolás, egy fúrógéppel meg forgattam egy ETZ hall jeladót és néztük szkópon az áramkör különböző pontjain a jeleket és a csúcsértékeket. Igazából ha több időm lenne végicsinálnék egy ilyen mérést a hibásnak vélt korrodált nyákkal, aztán mégegszer a tisztítás/javítás után. Hátha kijön belőle valami.

De szkóp nélkül is tudsz mit mérni. Például a tranziszor kollektorán is átfolyó primer áramot érdemes lenne kimérni mutatós műszerrel az áramkör és az 1-es pont között (a zöld vezetéken) még a tisztítás előtt álló és üzemelő motornál néhány fordulaton. Aztán lehet simán kiderül, hogy tisztítás/javítás után a primer áram a kiküszöbölt felesleges ellenállások miatt nagyobb lett, (esetleg nagyfordulaton nem csökken le) ami mindenképpen nagyobb szikraenergiát fog eredményezni.
Nem bonyolult dolgok ezek, csak szánni kéne rá az időt, ami sokunknak hiánycikk.

Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu