hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-05-04 13:57:03

A múltkoriban írtam, hogy az ETZ gyári gyújtáselektronikám (ami előtte több, mint 50e km-n át jó volt) szarakodott, mintha a motor nem pörgött volna ki tőle, dadogott, kihagyott, tönkretette a gyertyákat.
Akkor kicseréltem a gyújtáselektronikát egy saját gyártmányra, és a motor kiválóan működött vele, szépen kiforgott, nem ette a gyertyát. Igen ám, csakhogy a cserét követő kb. ezer km egy kisebb túra alatt illetve M0-ás használatban került bele.
Néhány napja (ahogy bejött a melegebb idő) több órás belvárosi használatban megint elkezdte a dadogást, a szikrakihagyást de ahogy kiiszabadultam a városból és lehetett haladni a tünetek megszűntek. Újább városi lassú menetben újra dadogott végül gyertyahalál (félrszikrázás) lett belőle (tolhattam jó sokat). Mivel ezek alapján arra tippeltem, hogy az ülés alatti gyújtótrafó az, ami a menetszélben nem, viszont kis tempónál hajlamos a túlmelegedésre, ezért kiszereltem. A trafóban az acél tüske, (amire a gyertyakábelt kell felszúrni/betekerni) és a kábel réz szálai összerohadtak, és melegedni kezdtek, ami a kábel gumi szigetelének szénporrá alakulását idézte elő az lemúlt 3 év alatt. A kábelből két centit levágva és a trafót kicserélve (a tüske teljesen szétrohadt) a hebajelenségek megszűntek, azóta városi lassúzásnál is szépen jár a gép.
Azt javaslom annak, aki hasonló tünetekkel küzd, hogy mielőtt kijelentené bűnösnek a gyújtáselektronikát, nézze át a gyújtásrendszer minden részét, a trafókábel mindkét végét, a trafó tüskéjét, és a gyertyapipa belsejét is. Ezek után újra tartom magam, ahhoz a nézethez, hogy egy sima két tranzisztoros erősítőfokozatot tartalmazó gyújtáselektronika általában vagy jól működik, vagy sehogy, de nem okoz ilyen problémákat.

Azért egy megjegyzés a gyári (kb 15 éves) gyújtáselektronikákhoz: amit én kiszereltem a sajátomból, azon a nyákfólia egy része a réz korróziója miatt már levállt a lapról, ez eleve okozhat érintkezési problémákat. A másik, ami a gyári elektronikán szintén érintkezési problémákat okozhat, hogy a nagy tranzisztor egyik kivezetése a háromból maga a tranzisztor fémháza (ez a kollekor). Ez a fémház a tranzisztort és a hűtőfelületet is a nyáklapra szorító, átmenő csavarokon keresztül érintekezik a túloldalon lévő réz fóliával, tehát nem forrasztott kötés, hanem csak egy odaszorított csavarkötés. A használt alátét viszont vas, tehát szintén fennáll a veszélye, hogy sok év alatt nedvesség hatására a vas és réz felület közötti korrozió érintkezési problémákat okozzon (ráadásul a két különböző fém korroziójából félvezető átmenet képződhet, ami az áramkör működését szintém megváltoztathatja). Ennek javítása a csavarkötések és alátátek kicserélése és a nyákfólia tisztítása. Tessék kipróbálni.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu