peti74 - 2005-05-02 16:59:53
Boky !
Ha a dugó 69,95-ös, akkor az második túlméret volt. A 69,95 mm a dugó valós átmérőjét jelenti, a hozzá való hengerfurat volt 70,00 mm, mert az 5 százados illesztési hézaggal jön ki ennyi.
Ha veszel egy harmadik túlmértes dugót, azt simán bele tudod furatni. A harmadik túlméret valahol 70,44-70,47 közötti méret lesz, aztán a fúrást majd a konkrét dugóhoz illesztik. Az illesztésről megoszlanak a vélemények, van aki a 4 századra esküszik, van, aki 5-re. Az én 300-asom (75,95) speciel 6 századra van illesztve (a gyűrűhézag szerelési mérete így is épphogy megvolt 2 tized).
Az illesztés függhet attól is hogy hol akarod használni, csak város(dől bele a benzin) vagy vidéki hosszútáv(szorulásveszélyesebb) és attól is, hogy milyen minőségű (megmunkálású, geometriájú, hőtágulású) dugattyút raksz bele.
Nem tudom a dugót hol veszed, de ha nem kapsz DDR-t, akkor a Futár Petinél kapható/rendelhető lengyel gyártmányokat merem ajánlani. Jó minőségű, kis hőtágulású, szépen megmunkált dugattyúk.
Az ETZ henger amúgy perselyezett, de egy perselycsere, akkor sem lesz olyan, mint ahogy a gyárban csinálták anno. Egy perselycsere árából meg bőven kijön egy másik henger (nagy köbcenti tuning, vezérlésmódosítás persze kivétel).
A főtengelyre csak olyat tudok javasolni, amit én ismerek. Több tippem is van, minden attól függ, hogy mire akarok használni a motort, mennyit mész vele egy évben. A legolcsóbb megoldás olyan 8ezer Ft, de akkor garantált, hogy max 15 ezer km múlva újra cserélned kell (hajtókar-szett made in tajvan - 6 ezerért én is adok neked egy ilyen szettet). Olyan
12 ezer körül fel lehet úgy újíttatni, hogy elmegy akár 25 ezret is (Kossuth műhely). Itt a gyári hajtókar marad (ha a futófelület engedi), és kap egy jó minőségű új csapot és új görgőket.
Az ennél nagyobb futásteljesítményű felújítás olyan 40-45 ezer Ft körül mozog, és pénz/futott km arányban is rosszabb az előbb említettnél. Előnye, hogy még ütős használat esetén is elmegy a főtengely 60-70 ezer km-t, gyakorlatilag két dugattyú+gyűrűk élettartamát elbírja. Ehhez azonban már érdemes olyan minőségű csapágyakat, és olyan minőségű váltót beszerelni, hogy hamár a főtengely miatt nem kell bontani a blokkot, akkor már más miatt se kelljen.
Akinek egyéb infó van a birtokában, majd úgyis megírja.
Peti74 |