hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-05-02 16:59:53

Boky !
Ha a dugó 69,95-ös, akkor az második túlméret volt. A 69,95 mm a dugó valós átmérőjét jelenti, a hozzá való hengerfurat volt 70,00 mm, mert az 5 százados illesztési hézaggal jön ki ennyi.
Ha veszel egy harmadik túlmértes dugót, azt simán bele tudod furatni. A harmadik túlméret valahol 70,44-70,47 közötti méret lesz, aztán a fúrást majd a konkrét dugóhoz illesztik. Az illesztésről megoszlanak a vélemények, van aki a 4 századra esküszik, van, aki 5-re. Az én 300-asom (75,95) speciel 6 századra van illesztve (a gyűrűhézag szerelési mérete így is épphogy megvolt 2 tized).
Az illesztés függhet attól is hogy hol akarod használni, csak város(dől bele a benzin) vagy vidéki hosszútáv(szorulásveszélyesebb) és attól is, hogy milyen minőségű (megmunkálású, geometriájú, hőtágulású) dugattyút raksz bele.
Nem tudom a dugót hol veszed, de ha nem kapsz DDR-t, akkor a Futár Petinél kapható/rendelhető lengyel gyártmányokat merem ajánlani. Jó minőségű, kis hőtágulású, szépen megmunkált dugattyúk.
Az ETZ henger amúgy perselyezett, de egy perselycsere, akkor sem lesz olyan, mint ahogy a gyárban csinálták anno. Egy perselycsere árából meg bőven kijön egy másik henger (nagy köbcenti tuning, vezérlésmódosítás persze kivétel).

A főtengelyre csak olyat tudok javasolni, amit én ismerek. Több tippem is van, minden attól függ, hogy mire akarok használni a motort, mennyit mész vele egy évben. A legolcsóbb megoldás olyan 8ezer Ft, de akkor garantált, hogy max 15 ezer km múlva újra cserélned kell (hajtókar-szett made in tajvan - 6 ezerért én is adok neked egy ilyen szettet). Olyan
12 ezer körül fel lehet úgy újíttatni, hogy elmegy akár 25 ezret is (Kossuth műhely). Itt a gyári hajtókar marad (ha a futófelület engedi), és kap egy jó minőségű új csapot és új görgőket.
Az ennél nagyobb futásteljesítményű felújítás olyan 40-45 ezer Ft körül mozog, és pénz/futott km arányban is rosszabb az előbb említettnél. Előnye, hogy még ütős használat esetén is elmegy a főtengely 60-70 ezer km-t, gyakorlatilag két dugattyú+gyűrűk élettartamát elbírja. Ehhez azonban már érdemes olyan minőségű csapágyakat, és olyan minőségű váltót beszerelni, hogy hamár a főtengely miatt nem kell bontani a blokkot, akkor már más miatt se kelljen.

Akinek egyéb infó van a birtokában, majd úgyis megírja.

Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu