hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-04-06 10:31:27

250-esnél teljesen normális jelenség, hogy üresben a kuplung zakatol, ha meg behúzod, akkor elhallgat.
A kuplungmenesztő és a malomkerék a thetetlenség miatt lökdösi egymást, mert ugye az alapjárat nem egyenletes fordulatot ad, hanem kicsit váltakozót.
Attól van, hogy a menesztő alatt és fölött lévő acél futógyűrűk kicsit elkoptak és tengelyirányban túl sokat tud mozogni a menesztő (ez a túl sok olyan 1 tized vagy az felettit jelent). Ezért terhelésváltásnál (amikor csökkenő fordulatszámnál a malomkerék tehetetlensége meglöki) zörög a két kerék egymáson.
Ha a kuplungot behúzod, akkor nem tud mozogni tengelyirányban a menesztő, mert a rugók nyomják, ezért hallgat el. Sebességben meg egyirányú a terhelés és azért nem mozog (zörög).
Én nem foglalkoznék vele, problémát nem okoz. De ha nagyon zavar, akkor egyszerű javítása hogy a felső futógyűrűt kiveszed, azt szorító rugólemezt meg jól meghajlítod és benthagyod. Ezentúl a rugólemez folyamatosan szorítja majd a menesztőt és elhallgat a zörgés. Háránya, hogy olyan 20 ezrenként ki kell majd cserélned ezt a rugólemezt mert elkopik.

Üdv,
Peti74
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu