hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


steelheart6 - 2005-04-05 00:17:01

ES és TS közötti különbség:

A '76 elötti motorokban (ES és TS is, mivel a TS-t ha jól emléxem '73-tól gyártották), a főtengely csapágyakat (dinamó oldalán egy, a kuplung felől kettő) a hajtóműolaj keni, a főtengelyszimmeringek a forgattyúsház belső felén vannak, rugós részükkel a csapágy irányába, plusz van egy szimmering a dinamó alatti szimmeringházban is, természetesen ennek is a csapágy felé áll a rugós fele. A '76 utániakban (ekkor az ES gyártása megszűnt) már keverékkenésűek a főtengelycsapágyak. Ezenkívül különbség még az, hogy '76 előtt a dugattyúcsapszeg bronzperselyes, míg ez '76 után már tűgörgős volt (ezért van az hogy a '76 előttiekbe 1:33-as keverék megy). Aztán a primerhajtás is más, mivel a régikeben szimplex, míg az újabbakban duplex lánc van. Szerintem kapható még szimplex is, de valszeg átalakítható duplexesre (egy primerfogaskerék, és egy kuplungharang segítségével). Ezenkívül a motorblokkok nem különböznek, a váltó ugyan az, itt az összerakásnál arra kell figyelni, hogy a kukactengly, amin a léptetővilla mozog jól legyen beállítva (én szoptam emiatt pár napot), mert akkor kimaradhatnak fkozatok, amúgy csak egyféleképpen lehet összerakni. Persze van még különbség a futóműben is, de ez a TSeken belül is megvan, mert a hátsó lengővillát is módosították '76-tól, meg a TSek első teleszkópvillája is módosult. Az elektronikus rendszer megegyezik, kivéve a TSek üresvisszajelzőjét (bár az én ES blokkomban van, csak a műszerbe nem lehet bekötni), és a TSek négy indexét. Az ES-nek csak két indexe volt gyárilag, a kormány végén.
Na, röviden ennyi, most asszem minden lényegeset leírtam, ez persze a kicsikre értendő (125-150), mert a kettőötvenes az egészen más.
Szerintem érdemes letölteni a "Hogyan tovább? - MZ" című könyvet, én is ezt használom, nekem ES-em van, most újítottam fel teljesen, és olyan kicsi darabokra volt szedve, amilyen kicsire lehetett, de már minden kész, és nagyon faintosan megy. Én ezt a könyvet használom a szereléshez, ebben minden benne van, ami kell, persze ezt a néhány különbséget figyelembe kell venni.

Na, egész hosszú lett.
Remélem mindent leírtam!

Üdv!
Ádi
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu