hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-04-01 16:58:20

Szia Dani. A kérdésedre szerintem nem lehet pontos választ adni.
Mindig a motor előéletétől függ (használat, 2T olaj és arány, a blokkban futó alkatrészek minősége, a szerelés minősége,stb.) függ, hogy alattad mennyit fog elmenni.
Ami szerintem irányadó lehet:
- Ha a blokkot még az NDK-ban rakták össze, akkor az átlagos használat és megfeleló olajozás mellett elmehet akár 50-60 ezer km-t is, bár a vége felé már kompresszió nem nagyon lesz benne (ami alapvetően nem nagy baj).
- Ha blokkot már szedték szét, egy jó motor esélye jelntősen csökken. A "frissen generálozott motor" sokszor gyanús, abban sajnos olcsó, rövid élettartamú alkatrészek az esélyesek. Egy tajvani főtengelyes, magyar dugattyús, szlovák csapágyas blokk 15ezer km-rel már nem hulladék lehet. Persze az emberismeret, a tulaj hozzáállása, hozzáértése adhat okot bizalomra, de sajnos nem gyakori. A jóakarat kevés egy profi felújításhoz, kell hozzá idő, rohangálás, minőségi alkatrészek, és persze pénz. Nézd meg fisi levelét, feltételezem, hogy azért kér 240-et a motorjáért, mert annyiba minimum van neki. Az én honvédségi ETZ-m is benne van olyan 220-ban, beleszámítva a legutóbbi felújítást (~80e). De elment 52ezret, gyakorlatilag karbantartás nélkül. És most megint ugyanennyit várok el tőle.
A karbantartás igényre szintén a fent elmondottak érvényesek.
Sajnos sem az évjárat, sem a km óra állása nem jelent semmit.
Inkább vigyél magaddal a szemlére egy rutinos MZ tulajdonost, aki szintén nem lát majd a blokkba, de tudja, hogy mi mindent érdemes megnézni : pl. tank le a váz görbeségét nézni, jobb dekli le a gyári tőcsavarok elnyalását ellenőrizni (volt-e szétszedve, ha igen profin-e), csavarhúzónyomok (pajszernyomok :)keresése a tömítőéleken, szénkefe kopás, féktárcsa kopás, karbi súber lötyögés, kopogó hangok, töltés van-e stb. stb. stb.
És persze nézzél meg és próbálj ki minnél többet, mielőtt döntesz egy mellett.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu