hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-03-25 00:22:26

Tényleg kétsoros az eredeti tűgörgő. Hogy miért, az csak sejtem. Gondolom a görgők is hordó alakúra kopnak, a szélük vékonyodik, a közepe nem annyira, és ha két soron fekszik fel cspaszeg, akkor kopás esetén sem billen majd akkorát. Igazából a csapszeg anyaga kopik jobban, de ez az elv oda is érvényes, két ponton kell felfeküdnie. Pl. a kupplung menesztő alatt is kétsoros tűgörgő van. Én mindenképpen kétsorosat tennék a csapszeghez. Mostmá akkó holnap megkérdezem a Paulusnál, ahol én veszem a csapágyat, mert ők is forgalmaznak INA-t. A 2400 Ft azért elég sok, majd meglátom itt mennyi.
Csak érdekességképpen : a 400 Ft-os "olcsó" eltolt görgős ?
A hengertalphoz meg lehet jó a papír is, bár én azt hittem abból könyvet meg füzetet gyártanak. Én személyszerint klingeritet rakok alá, van belőle különböző vastagság 0,3-túl 2 mm-ig. Aztán az is lehet, hogy nem kell alá semmi, meg az is lehet, hogy 1 mm is mehet oda. A hengertalptömítést nem csak úgy rakjuk, azért mert kell oda, hanem attól függően, hogy a vezérlés mit kíván. Ha nem akarod bonyolítani, akkor az az irányadó, hogy gyűrűk néküli dugattyúnál felrakod a hengert tömítás nékül, és megnézed hogy alsó holtponton a dugó teteje (a pereménél persze) egymagasságban van-e a felömlő ablakok aljával. Ha igen akkor csak pasztázod, nem kell szilárd tömítés. Ha nem, akkor megfelelő vastagságú hengertalptömítéssel korrigálod (ez a korrigálás szinte mindig a henger emelését jelenti). Utána a szilárd tömítés mindkét felét pasztázod, hogy tutira ne szívjon falsot.
Az olcsó alu hengerfejtömítés viszont megvehető, igaz jó kemény aluból préseléssel készül, ennek megfelelően jó sorjás a széle, azt szépel le kell csiszolni, hogy ne ott feködjön fel, hanem teljes felületén. Közvetlen összerakás előtt fel kell melegíteni a hengerfej tömítést, szép egyenletesen (mondjuk 200 fokra), erre nagyanyáink villany sütőlapja a legjobb, aztán bedonbi egy edény hideg vízbe. Ettől az alu elég rendesen kipuhul,és öszerekható a hengerfej. Utána hamarosan visszakeményedik, de az már minket nem érdekel, mert már felvette a megfelelő alakot és tömít. Használt hegerfejtömítés újra beszerelésénél is alkalmazható jó eredménnyel csak meg kell előtte tisztítani (persze mindig újat kéne).

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu