peti74 - 2005-03-22 23:27:16
Üdv Mindenki !
- A motorosboltokban kapható csapszeghez való felső kosaras tűgörgő sajnos legtöbb esetben tajvani gyártmány, a boltosok pofátlanabbja ráadásul simán rávágja, hogy Persze, gyári ! Feltételezem, hogy 7500-ért a hajtókar felújító szett is valami távol keleti (de nem japán) műremek, különben nem ennyibe kerülne, és az élettartma is ennek megfelelő, mondjuk 10-15ezem km max. A felső tűgörgőnél egyébként egyszerű: ha a gét görgősor görgői egyvonalban vannak, akkor biztos, hogy valami utángyártott (tajvani vagy magyar). Ha azonban a két görgősor görgői el vannak tolva egymástól, akkor akár DDR is lehet. Amúgy az SKF tényleg nem árul ilyet. Ezt a méretet jelenleg az INA (német érdekeltségű csapágycég, csak tűgörgőket gyárt, nemrég a FAG felvásárolta) gyártja. Amelyik csapágybolt tud rendelni az INA-tól vagy a FAG-tól, ot kell keresni (pl. a Paulus elnevezésű csapágyüzletek - van egy a IX. Páva utcában is, csak be kell gyalogolni egy kicsit az SKF-től :)
- A 250-esek persze hogy nem mennek 140-et, szerintem a váz és futómű sem arra való. Az órák nagy része csal, na és? Inkább a 120-as tartományban csaljon, mint 60 környékén. Az én 300-asomnak is 130 a vége gyári áttétellel, ezt az M0-áson mértem, amíg kint volt a diósdi hídon a digit mérő (amúgyis ott egy jó kis lejtő van, tehát inkább csak 125, az a 130.
- Pandagyik. Személyszerint soha nem talákoztam olyan e-gyújtással, ami csak nagy fordulaton nem működött volna, én csak próbáltam magyarázatot találni arra, amit Bambi írt, azért írtam a kondi dolgot. Akkor viszont, nem tudom. Tényleg marad az, hogy vagy működik, vagy nem.
- A 300-as dugóról meg csak annyit: a 250-es is élvezhető és jól motorozható, ha rendesen össze van rakva, persze. De ha különösebb kockázat nélkül, mindenki számára elérhető módon lehet némi plusz teljesítményt nyerni, akkor miért ne ? Valljuk be őszintén (ezért most néhányan megköveznek majd) sokan közülünk tovább fognak lépni idővel, ha az anyagiak és sok minden más egyéb engedi, szóval, ha itt lesz az ideje (nekem pl. még nem jött el). Akkor amíg MZ-vel élvezzük a motorozás örömeit, miért ne aknáznánk ki a lehetőséget. Persze a 250 ccm-en belül is lehet tuningolni (vezérlésmódosítással, kopressziónöveléssel, előgyújtásszabályzással, membránnal, állandó nyomású karburátorral és még sorolhatnám), de ahhoz sok tapasztalati tudás, kisérletezés, idő, pénz és sokszor kudarcélmények kellenek. Ezt érdemes lehet megspórolni. Tudom, mert 13 éve motorozok Jawakkal és MZ-kkel, sok mindent kipróbáltam és rájöttem, hogy vannak dolgok, ami már túlmutat kevéske tudásomon, van ami már nem éri meg a rá fordított rengeteg próbálkozást. Ilyen volt nekem a saját tervezésű kipufogó, a résvezérlések módosítása, karburátorok variálása, különböző típusok dugattyúinak másik motorba beépítése, stb. Sok strapa –igazi eredmények nélkül.
Ezt csak azért írom, mert 4 éve, amikor megvettem az ETZ-met, sokat agyaltam, miként lehetne tuningolni. Aztán rátaláltam a 300-as török dugóra (ami mellesleg DDR tervezés, de nekik a rendszerváltás közbeszólt, viszont a törökök már 301-es néven elkezdték gyártani, most már egy lengyel cég is gyártja nagyon jó minsőgében, persze biztos van olcsó és szar magyar ebből is ) ami egyszerű volt, gyakorlatilag kockázatmentes, és túrázni nekem már elég. Azóta nem agyalok ETZ tuningon, csak motorozom. Ennyi. Aztán mindenki döntse el magának.
Üdv,
Peti74 |