hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-03-21 16:51:31

Szia Gyurci !
Nem akarom elvenni a babérokat senkitől, de én is hozzászólnék.
- Azt írtad, hogy egyszer megragadt. Nekem az a tapasztalatom, hogy az MZ-k, ETZ-k megragadásnál maradandó károsodást tudnak szenvedni. Ahol az dugattyú megszorul (általában a csapszegfurat környékén) ott kiszorul az olaj a felületek közül, a súrlódástól a dugó oldala felkenődik, és a hőhatás miatt az alumínium egy vékony rétegben üvegkeményre edződik (szerintem a dugattyún nincs edzett felület, ami lekopjon, amit te láttál az ez a kikeményedett réteg). Ragadás után hiába várod meg, hogy a motor visszahűljön, ez az edzett réteg már néhány km alatt is megmarhatja a hengerfalat. Egyetlen megoldás, amivel menthető a henger-dugó páros (ha van erre lehetőséged) hogy lehetőleg be sem indítod, hanem valamiképp hazaviszed a gépet (pl. utánfutó) és leveszed a hengert és dugattyút. A dugattyún látható ragadási nyomokat egy éles reszelővel, az esztergálási nyomokkal egyirányban (keresztirányban) le kell reszelni. Nem kell bele nagy gödröt csinálni, mert a megedződött réteg elég vékony, szerintem 1 tized sincs. A hengerfalhoz nem szabad nyúlni, mert azt nem szabad kigödrözni, ha oda felkenődött alumínium, akkor azt a gyűrűk majd elintézik. Ezután lehet is összerakni és menni vele. Így is kell olyan 1000 km mire a motor valamelyest visszanyeri az eredeti kompresszióját, mert a felkenődés alatt is sérülhetett a hengerfal. Amennyiben a ragadás után továbbmentél vele, és bár szétszedted egyszer, de a ragadási nyomokat nem reszelted ki a dugóból, akkor mostanra már teljesen tönkretehette a komressziót, lehet fúratni. Amennyiben nem gyári dugattyút furattál bele, akkor ne sajnáld, akár az is közrejátszhatott. Sajnos az utángyártott dugattyúkból vannak nagyon rossz minőségűek. Ez alatt azt kell érteni, hogy a mindenféle mérethibák mellett az alumínium ötvözet pont ellentéte a kívánalmaknak. Az önvény sokszor nagyon rideg (holott rugalmasnak kéne lennie) a hőtágulása viszont mégis hatalmas (ennek pedig kicsinek kéne lennie, ezért vannak a gyári öntvényekben az ötvözőanyagok). Aki másként tudja, javítson ki, légyszíves.
Mivel azt írtad, hogy a bejáratás vége felé óra szerint ment a gép 130-at, és azóta a megragadáson kívül más eseményt/változtatást nem írtál, egy okkal több, hogy a ragadás legyen a bűnös. A kompresszióvesztés (6.5) szintén erre utal.
- A 300-as dugattyúban nekem van tapasztalatom. Én nagyon szeretem. Nem végsebességre lesz jobb, hanem a nyomatéka fog jelentősen javulni. Lényegesen jobban bírja a két személyt, a csomagot, a tartós emelkedőt. Én épp most újítom fel a sajátomat az utolsó csapágyig, ha érdekel szívesen megmutatom, mit hogyan csinálok, mi kerül bele. Ez a blokk 3 év alatt 52ezer km-t ment bármilyen megbontás nélkül. 3-szor megjártam vele az erdélyt, Romániát, Szlovákiát 2 személlyel, plexivel és sok csomaggal. Városban munkába jártam vele.
- Az ETZ elektronikus gyújtása igenis okos dolog (még ha öreg konstrukció is) a megszakítókat érintő sok probléma kiküszöbülhető vele. Én is hallotam már többektől, hogy a megszakító mennyivel jobb. Na nee. Szerintem ezt csak néhány rossz tapasztalat mondatja. A gyári elektronikus gyújtásban van zavarszűró kondi, ami ha zárlatos lesz, tud olyat, hogy egy bizonyos fordulatszám felett átüt, és ez szikrakihagyásokat okoz, egyfajta leszabályzásként működik. Ilyen tényleg előfordulhat, de az a gyújtás előbb utóbb teljesen zárlatos lesz. Megoldás a csere. Ha érdekel, adok neked olyan elektronikát, ami a fekete dobozt helyettesíti, igaz saját gyártmány, de megbízható.
- A kipufogó önmagában fojtó tényező lehet, de ha bejáratás vége felé még jól ment (~1500km) és most 3500km van benne, akkor nem az lehet a probléma. Ha jó volt, ilyen „kevés” km alatt nem dugulhatott el. - - Ami a gyújtási időpontot illeti, nekem is a gyári értékek jöttek be. Szerintem nálad a vezérlés is kicsit el lehet rontva. Például a fúrás és egy nem megfelelő vastagságú hengertalptömítés összeadódó hatása miatt az ablakok „elcsúsztak”. Ez persze csak egy ötlet.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu