hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-03-14 12:48:08

"Ha jól emlékszem, a kopogás attol volt, ha alacsonyabb oktán számú benzin időnként a szikra helyett már a sűrítéstől robbant."
- Én is jártam már úgy hogy: 250-es jawa + 91es benzin + 175-ös gyertya + 35 fok nyáron = öngyulladás miatt a motor simán tovább járt a gyújtás levétele után is. Csak 1-esben kuplunggal tudtam lefullasztani.

"..a második, harmadik fúrás természetesen hamarabb következik be, mint az első, mert ha nem tévedek, a henger belsejét a gyárban felület kezelik, keményítik."
- Egy MZ vagy Jawa hengerfal esetében ez nem igaz. A hengert a 0-ás méret esetén is csak saját anyagában fúrták meg, akkor is, most is. Ha az a Trophy a 0-ás hengerrel elment 50ezret, utána meg 15ezrenként szétesett, annak egyetlen oka van: a rossz minőségű utángyárott alkatrészek és a nem megfelelő pontosságú gépmunka és szerelés. Gondolok itt a közlekedési táblából öntött dugattyúra, az olcsó szar minőségű gyűrűkre-csapszegre-tűgörgőkre, gyenge anyagból ész nélkül felújított főtengelyre, stb. A főtengelycsapoknál például tényleg edzett az anyag felső rétege. Ha ezt lelkiismeretlen gépműhelyek elköszörülik, az éllettartam erősen közelít majd a 0-hoz.
Ha azt a Trophy-t gyári vagy csak jó minőségű alkatrészekkel újítják fel és ehhez pontos gépmunka és szerelés társul, akkor majd megint elmegy 50ezret. Ehhez az ólomnak már megint semmi köze.

"Az ólom kikondenzálódik a henger és a csapágyak felületén. ezálltal az acél ezen az ólomból álló filmrétegen keresztűl érintkezik egymással."
- Nyilván a bronz felületen képez az ólom valamilyen bevonatot, hiszen az kente a bronzperselyes szelepszárakat is anno. Hogy az acél felületen ugyanez működik azt nem hinném, az elég sok problémát okozna a motorban.
Én jártam úgy anno, hogy a frissen furatott, bejáratós 150-es ETZ-be 18éves fejjel beletöltöttem a 2T fimol-t (ez egy kopáscsökkentő, felületi hézagkitöltő molibdén-diszulfidot tartalmazó adalék). Ahogy a fimol rakódott fel a frissen hónolt hengerfalra, úgy csökkent az illesztés és szorult ki az olaj, míg a végén a motor magától megállt. Nem "hagyományos" módon sült be, hanem szép lassan beszorult. Végül csapágylehúzóval nyomtam ki a dugót a hengerből és egy alapos benzines-fogkefés mosás után lehetett összerakni. Amennyiben az ólom ehhez hasonlóan minden felületen egyenletes bevonatot képezne, eltűnne a dugó illesztése, a C3-as csapágyak hézaga, a hajtókarszemek hézaga, stb. Én így gondolom.
Abban megint biztos vagyok, hogy működés közben nem lehet hallás alapján megállapítani, hogy a motor ólmos benzinnel jár. Arról nem is beszélve, hogy akármilyen felületet képezne is az ólom, annak azért időre van szüksége, hogy kialakuljon, és időre, hogy utánpótlás hiányában lekopjon, egy tankolás semmin nem változtat.

Amik viszont elég rendesen le tudnak csendesíteni egy motort, azok a bakelitkosaras csapágyak. (SKF jelzésük TN-9). Ha pl. egy ETZ-be csak ilyen csapágyakat teszel (mert gyárilag is ilyenek vannak ám benne), akkor egy meglepően halk járású motor érhető el. A csapágyak élettartamára is hatással lehet. Lásd gyári 50ezres Trophy téma.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu