hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-03-10 15:39:54

Nekem nincsenek jó tapasztalatim az magyar utángyárott dobokkal. 250-es és 300-as ETZ-vel is előfordult, hogy a motor lényegesen jobban ment egy kissé ütött-kopott, de fémtisztára kiégetett DDR kipufogóval, mint a frissen vásárolt (szintén) fémtiszta magyarral. Már a hangja is szebb, pengősebb volt. A lényegesen jobban ment alatt azt értem, hogy alacsonyabb fordulatról indult meg, főként a közép és felső fordulatszámtartományban gázadásra érezhetően jobb gyorsulást produkált, és kisebb, de tartós emelkedőn, esetleg ellenszélben a DDR kipuffal még két személlyel, sok csomaggal és hatalmas túraplexivel is tartani lehetett egy olyan utazót (mondjuk tartós 110-et), amire a magyar kipuffal nem volt képes, folyton belassult a motor 5-ösben olyan 4000 köré. (áttételek eredeti, gumiméret eredeti). A kipuffon kívül egyéb módosítás nem volt a motoron a próbák alatt. Aztán persze megpróbáltuk a magyar kipuffhoz "hangolni" a motort, ami alatt karburátor változtatásokat és előgyújtás változtatásokat kell érteni, de nem volt igazán eredményes. Sűrítést, és pláne vezérlést nem változtattunk a magyar kipuff kedvéért.
Én méricskeltem magyar és DDR kipuffokat, és szerintem vannak méertkülönbségek. Más a tágulótér kúpja, kisebb a térfogata, máshol van benne az első lamella. Viszont szét nem vágtam egyet sem.
Elismerem, hogy amennyiben valaki komolyabban belenyúl a motorba, az a magyar kipuffal is érhet el jó teljesítményeket. Bár szerintem a kipufogót gyártják a motorhoz és nem fordítva. Aki csak annyit szeretne, hogy lelkiismeretesen összeteszi a 250-es blokkját és kell hozzá egy kipufogó a ronggyá tört helyett, én inkább egy tűrhető állapotú, tisztára kiégetett DDR-t ajánlanék, kevesebb esélyt látok rá, hogy felesleges teljesítménycsökkenést okoz. Lehet, hogy a szép motor is fontos, de nálam évi 25e km környékén pontosan semmit sem számít, hogy karcos, rozsapöttyös, és kék-zöld az egész a legutóbbi kiégetéstől.
Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy nem tudom hány műhely, hányféle dobot gyártott az utóbbi tíz évben az ETZ-khez csak Magarországon. Lehet, hogy több féle is van kereskedelmi forgalomban. Ha így van, akkor még engem is érdekelne, hogy miről ismerszik meg egy elfogadható replika ?

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu