hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-02-21 18:14:30

Huxley!
Sajnos előfordul 250/251-nél, hogy nem megy úgy, ahogy kéne neki. Nyilván elég sok feltételnek kell teljesülni ahhoz, hogy a motorod tényleg tudja azt, amit gyárilag tudott. Ezek a legfontosabb feltételek - a teljesség igénye nélkül – a következők lehetnek (szeintem):
- Gyengeséget okozhat a motor elhasználódásból eredő kompresszióvesztése. Ezt kompressziómérővel mérni is lehet, de a gyűrűhézag is irányadó lehet: nekem az a tapasztalatom, hogy olyan 6-7 tized mm fölött már érezhető a gyengülés.
- Fontos, a megfelően beállított kompresszióviszony is, a dugó teteje és a kipucolt (!) égéstér széle között olyan 0,9-1,1 mm-es résnek kell lennie (présrés). Ezt egy 2 mm vastag forrasztóón huzallal mérni lehet.
- Fontos, hogy a vezérlés egy korábbi szerelés/felújítás miatt ne legyen elrontva, én azt nézem, hogy alsó holtponton a dugó teteje pontosan egyszinten legyen a felölmlő és kipufogó ablakok aljával.
Megjegyzem, hogy a 251-es hengernél már 1-2 túlméret befúrása is az ablakok lefele tolódásához vezet, ezt hengertalptömítéssel lehet korrigálni Utána persze a présrésre is figyelni kell, előfordulhat, hogy hengerfejtömítés nélkül, pasztával kell feltenni a hengerfejet. (Ínyenceknek :Egy 251-es felfúrása 300-as-ra (75,5 mm-es dugó) nekem 4,5 mm-es vezérléseltolódást jelentett, amit egy ugyanekkora hengertalptömítéssel korrigáltunk, a hengerfej pedig úgy lett kialakítva hogy belelógott a hengerbe. A végerdmény egy hihetetlenül nyomatékos 300ccm-es motor lett)
- Ami a kipufogót illeti: mindig a gyári kipufogó a legjobb !! Természetesen az is csak akkor, ha rendesen ki van égetve. Az eltömődött kipufogórendszer hatalmas tejesítményvesztést okoz. A tisztítás nem csak a dobra vonatkozik, hanem a könyökre és henger kipufogócsatornájára is ! A 251-es gyengesége lehet a magyar utángyártott kipufogó hibája is, itt a tágulótér alakja és mérete más, mint a gyárié, ezért a gázlengések folytják a motort. A paraszttuning, amikor csökkented a folytást néhány végére fúrt lukkal, semmit sem ér, csak hangosabb lesz, nyomatékosabb nem.
- Nagyon fontos a megfelelő karburálás, a végsebesség terén is, de leginkább a gyorsulás és a gázadás miatt. Gyári értékek, úszószint, fúvókaméretek beállítása. Nekem a legújabb „pattintós” uszóházas karburátor jött be, szigorúan eredeti gyári súbertűvel. Az utángyártott tű és az utángyártott fúvókák nem jöttek be. Sem ugyángyárott tűvel/fúvókával, sem a régebbi karbival nem tudtam a teljes fordulatszámtartományban egy kellemesen pengő hangú, gyors gázreakciójú, nem fulladós motort hangolni. Szerintem.
- A gyújtást nem kell említenem, a megfelelő előgyújtás az erő mellett a motor élettartma miatt is fontos. Nekem a alsó határhoz közeli értékek ( 2,5-2,6 mm a felső holpont előtt) jöttek be, de ez motoronként változó lehet. Az elektronikus gyújtás előnyeit megint nem kell hangsúlyoznom. Ha megszakítós, akkor érdemes elgondolkozni az újításon.
- Fontos még a megfelelő tömítettség. A szívócsonk is lehet fals levegő forrása, de nem gyakori, mert az lu öntvény nehezen vetemedik. Feltételezem viszont, hogy már nem a Schopauban beszerelt szimeringek vannak a motorban. Érdemes odafigyelni a jó minőségű, benzin-, olaj- és hőálló, valóban főtengelyre való szimeringekre. Az olcsó gépipari szimeringek csak kis fordulatszámokra és zsírban futásra alkalmasak, kétütemű motorban hamar elkopnak, kikményednek és fal levegőt okoznak. Fontos, hogy a bal oldalon jól legyen betéve a szimering, a rugógyűrűvel a kuplung felé, tehát pont fordítva, mint a laikus gondolná. Ez mind hibaforrás.
A kipufogódob levétele a torlónyomás teljes elvesztésével jár, a nyomaték és az erő is lecsökken, ráadásul nagyon hangos, nem érdemes abból kiindulni, amit így tapasztalsz.
Nem értem miért írod, hogy a kuplung alacsonyabb fokozatban nem csúszik. Ha a kuplung jó, akkor annak nem szabad megcsúsznia semelyik fokozatban még igazán erős motornál sem.
Ha a gép pörgős, de nem erős és a 90-et nem lépi túl, esetleg 4-ben üveghangon, akkor alapvetően a kompresszióra és a kaprburálásra gyanakodhatsz, de a fent említett összes feltételt végi kell zongorázni.
Én a helyedben elkezdeném a legegyszerűbb vizsgálatoktól haladva a bonyolutabbak felé: Karburátor (gyári értékek beállítása, gyári alkatrészek beszerzése). Majd a gyújtás beállítása. Utána henger kipufogónyílás, kipufogókönyök tisztítás, ha nem gyári a dob, akkor gyári dob beszerzés és kiégetés.
Utána hengerfej égéstér tisztítás, présrés mérése, (hengerfej megint le), vezérlés ellenőrzése. Ha eddig minden ok, akkor összerakod és kipróbálod. Lehet, hogy a gyújtás-karbi-kipufogó változtatások, a hengerfej tisztítás, a kompressszió beállítás (ha szükséges) miatt máris javult. Ha nem sokat, akkor érdemes csak a hengert lehúznod.
Megjegyzem, hogy a henger-dugó-gyűrű egy összekopott rendszer. Én azt vettem észre, hogy minden henger levétel-visszarakás után a motor veszít a komőressziójából, amit azután kb. 1000km alatt vissza szokott nyerni. Ezért érdemes csak akkor levenni, ha feltételezzük, hogy a hiba nem máshol van.
Megoldás lehet még a szimmeringek cseréje, a generátoroldali nem is bonyolult, de a kuplungoldali már igen. Érdemes lehet előszőr a gyertyaképből, olajosodásból, illetve a henger lehúzása után a fótengelyt áztató olajból következteni a bal oldali szimering állapotára és csak utána nekiesni a kuplungnak.
Ennyit arról, amit Te magad is meg tudsz csinálni, ha van egy-két szerszámod és helyed, ahol szerelhetsz. Ha szerelő kell, majd ajánl valaki más, én ismerek néhányat, de a sajátomhoz nem engedném nyúlni egyiket sem, ha érted.
Nem tudok semmit a te motorodról, de a tapasztalat azt mutatja, hogy az emberek elviszik javítani a mocit, mert „nem megy igazán”, és ez általában jogos is. Aztán amikor sorra derülnek ki a problémák és a végén egy teljes felújítás lenne a korrekt megoldás, jópár új alkatrésszel, akkor mindenki szívja fogát, hogy hú de sok. Aztán vagy hagyják a fenébe, vagy ami még rosszabb : elviszik egy másik szerelőhöz, elmesélik neki a történetet, mire ő fele annyi pénzért nem csinál vele lényegében semmit, az ember meg örül, hogy egy kicsit mintha jobb lenne, és milyen olcsó volt a felújításhoz képest. Ne járj így.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu