hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-02-09 23:46:09

Én is szeretlek jocó. Egyébként meg Jawa 350-be is. Az elektronikus gyújtás fórumba irogattam már róla. Épp most tettem be az utolsó előtti kéthengereshez készült áramkört egy kockahengeresbe. Az egyhengeresé elfogyott. Most az jön, hogy megint legyártatok egy párat (nem bonyolult nyák, de kézzel nem tudom megrajzolni). Egy A5-ös fóliára 4 ilyen rajzolat fér, eddig a sógorom csinálta fólia alapján a nyákokat, nekem csak ki kellett furkálnom és beforrasztanom. Mivel munkahelyet váltott, ez a lehetősége megszűnt. Most keresek helyet, ahol fólia alapján készítik a nyákot olcsóért. Valószinűleg nyák-expressz lesz belőle. A többi már egyszerű, kb. 1500 Ft az alkatrészigénye.
A 350-esbe kell egy 6V-os MZ dinamó (hogy miért nem szeretem a jawa dinamót, azt majd a feszszab fórumban elolvasod), egy kisipari elektronikus feszszabályzó (ha lúd legyen kövér, Futár Petinél 3100 Ft), kell hozzá még egy trabi jeladómágnes (keleti autóbontóból 1000 Ft körül lehet), egy trabi vagy MZ hall IC (ebből még van asszem 2db-om, egyébként az Alig utcában a Masina autósboltban lehet ilyet külön kapni), és egy esztergált távtartó. Ez utóbbit itt Lőrincen is csinál nekem az esztergályos, ő úgyis tudja már a méreteket. Ja és egy kis reszelgetés vmi 2-es acéllemezből. Az eredmény egy közel századmilliméterre beállítható gyújtás lesz, a megszakítóshoz képest erősebb szikrával, kéthengeres alapjárattal, és persze soha nem kell utánállítani. Előszőr én magam sem hittem el, hogy a 350-esen a 3 éve beállított 2,85mm-es előgyújtásom most is pontosan annyi. Nekem egyszer hibásodott meg (persze a nagy román puszta közepén), akkor a rezgéstől eltört egy kerámiaellenállás egyik lába. Visszaforrasztottuk:) Azóta egy csepp szilóval rezgésmentesítem ezeket. Szóval vannak járulékos kölségei, de megéri.
Az egyhengeres abból egyszerűbb, hogy oda jó az ETZ-k mágnese is, távtartó nélkül, és nem kell külön állíthatóra csinálni az IC-t tartó nyáklemezt. Az MZ-ben meg eleve MZ dinamó van. Ja és persze az egész cucc 6V-ról működik, trafót nem kell cserélni. Vhol vannak digit képeim róla, ha érdekel, megkeresem és felrakom vmi freeweb oldalra.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu