hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-02-09 17:12:36

Urak !
Hónolás ügyben mindenkinek valahol igaza van. Először is: a bejáratott felület soha nem tükörsima, maximum szabad szemmel látszik annak. Tessék csak megnézni egy polírozott aluminium deklit mondjuk egy 1:40-es nagyítású hobbi mikroszkóppal. Máris van ott gödör bőven.
Másodszor: a dugó ugyebár billen a hengerben, és a robbanás után lefelé haladó dugó a hátsó hengerfalhoz szorul, ez a terhelt oldal. Aki azt látta, hogy tizen x ezer km után a terheletlen oldalon szabadszemmel is látszik a hónolás nyoma, annak is igaza lehet.
Harmadszor : Ne felejtsünk el egy nagyon fontos dolgot: a motorjainkban elég sok különböző gyártmányú és minőségű dugyattyú dugattyú és sok különböző anyagminőségű, rugalmasságú gyűrű mozog. Aztán meg ahány gépműhelyben dolgoztattatok, annyi féle fúrás (lehet kúpos, hordó, még akár nem derékszgű is), annyi féle hónolás (finomabb, durvább) és annyi féle illesztási hézag (3 századtól a 8 századig) van a motorjainkban. Ezek mind-mind befolyásolják azokat a bizonyos hónolási nyomokat. Felesleges összehasonlítani őket, főleg így írásban.
Negyedszer: azt senki sem írta, mégis moindenki tudja, hogy a dugyattyúk esztergált fala tele van vízszintes barázdákkal, ezek is nagymértékben hivatottak megtartani az olajat, legfőképpen a jó hőátadás, másodsorban a kenés miatt. Ezek a hornyok a használat során szinte alig kopnak (kivétel a besülés, mert akkor megedződik és tükrösödik a dugó oldala, és bizony nagyban hozzájárul ahhoz, hogy legközelebb is pont ott szorul majd meg ->> javítása: egy éles reszelővel, az esztergált báarádákkaal párhuzamosan eltüntetni az edzett felületet).
Ötödször: az olajok egyik fontos jellemzője az un. filmképző képesség, ami az összefüggő olajfelület kialakulásáért felelős. Ahány olaj, annyi minőség, és annyiféleképpen befolyásolja használt motorjainkban a hónolt felületet. (egyébként nem titkolom, ez a filmképző tulajdonság toronymagasan jobb a szintetkus olajok esetében).
A lényeg, hogy a sok szempontot figyelembe véve, nincs két egyforma motor.
Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu