hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Zapkorte - 2005-01-11 23:52:30

A hideg nem probléma a (feltöltött) akkunak, sőt, még jó is, mert a hidegben minden kémiai folyamat lelassul, így az önkisülés is. Az, hogy a kocsiknál általában télen jelentkezik az akkuslussz, annak oka az, hogy télen lényegesen több fogyasztó üzemel (világítás, fűtésventi, ablaktörlő stb.) és a hidegben ledermedő motorolaj miatt az indítómotor áramfelvétele is nagyobb, sokszor szivató vagy gyújtás gyengeségei miatt többet is kell tekerni vele, így hát rövid szakaszokat menve (városban) az akku nem mindíg tud feltöltődni.
A mélykisütés tényleg nem használ az akkunak, de ami inkább árt, az a (szakszerűtlen) föltöltés. Alapszabály, hogy semmilyen akkut sem szabad névleges kapacitásának tizedénél nagyobb árammal tölteni, de sokak szerint a mélykisütött akkut még ennek is a felével szabad csak támadni. Ez egy 5Ah-s akku esetében ugye max 0,5A. Ilyen kis értéket autóakkutöltőn általában nem lehet beállítani, ezért az akkuval egy ellenállást szoktak sorba kapcsolni, mondjuk egy villanykörtét, így már jó. Ha töltés közben buborékképződést látsz, a töltőáramból vissza kell venni! A buborék nagyon árt a cellalemeznek!
Kettedik probléma a túltöltés. Az akkumullátor kapcsain mérhető feszültség töltéskor nem haladhatja meg a 14...14,4V-ot! A hagyományos transzformátoros akkutöltővel ezt könnyen túl lehet lépni. Az akkumullátor töltöttségét autósboltban kb. 700Ft-ért kapható savsűrűségmérő műszerrel ellenőrizheted. A 100%-os feltöltöttség esetén a savsűrűség 1,28, 50%-nál 1,22, teljesen lemerült cellánál 1,11 (15...25 celsius fok hőmérsékleten).
Elterjedt tévhit, hogy az akkut csak rá kell akasztani a tő'tőre, oszt amikó' már jól zugyborog, akkó' kész. Az efféle töltést általában az autóakkuk sem köszönik meg, de a túláramra sokkal érzékenyebb kiskapacitású motor-akkut könnyen teljesen haza is lehet vágni e módon.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu