hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Ecoracer - 2004-12-07 14:23:27

snip21:
A 61-esen a generátor feszültsége mérhető, az aksitól csak a töltéslámpán keresztül jut ide feszültség. Ha álló motorral a próbalámpa világítana, az hiba lenne.
Jobb híján lámpázd ki a gerjesztő kört. Húzd le a vezetéket a DF-ről. Egy 21W-os izzó egyik kivezetését rakd az 51-re, a másikat pedig a lehúzott vezetékre. A lámpának világítania kell, de nem teljes fénnyel. Ha nem világít valahol szakadás van. Ha teljes fénnyel világít, zárlat van.
Ha a csúszógyűrűk zsírosnak tűnnek, tisztogatsd meg őket.
A szabályzót is lehet lámpázgatni, az érintkezők vezetőképességét, és nagyjából az ellenállásokat.
Húzd le a DF, a 61-es és az 51-es kábeleket. Az 51-est dugd a 61-es pontra. A lámpát kötsd a DF-re, a másik végét testre.
A lámpának teljes fénnyel világítania kell, ha a bal oldali érintkező a bal szélső helyzetben van. (ha nem ott van, az hiba). Mindezek menetirány szerint értendők. Ha az érintkezőt középállásba állítod, a lámpának halványabban kell világítania. Ha tovább nyomod a jobboldali állásba, ki kell aludnia. Ne magát az érintkezőt húzogatsd, hanem a tekercs mozgó fegyverzetét, amire az érintkező rögzítve van.
A jobb oldali érintkező alaphelyzetben zárt. Ha kimozdítod, akkor azt hiszem, a lámpa ki kell aludjon.
Ha ezek stimmelnek, még nem biztos, hogy a szabályzó jó.
Ha végeztél dugdosd vissza vazetékeket, amíg el nem felejted.
Meg lehet nézni az állórészt is valamennyire. Húzd le a fekete vezetékeket a diódasorról. A lámpa egyik végét tedd az 51-esre, a másikat valamelyik feketére. Ha világít, testzárlat van. Ezután az egyik feketére adj valahogy feszültséget (mondjuk az 51-esről), a lámpa egyik végét testeld le, a másikat érintsd előbb az egyik, aztán a másik szabadon levő feketéhez. Ha nem világít, szakadás van.
Műszer nélkül talán ennyi lehet elkövetni. Lehet, hogy a szabályzód rossz, de lehet más hiba is. Ha a diódsort nem cserélted ki, akkor az összes vezeték lekötése után végig kellene lámpázni mind a 9 diódát, nyitási és záróirányban is. Sunyi hibát tudnak okozni.
Sok sikert, ha van valami szólj!
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu