hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Ecoracer - 2004-12-02 17:50:01

snip21:
Akkor méregessünk. Kötsd le az akksit, vagy vedd ki a két főbiztit.Talán kezdjük a szabályzó utáni szakasszal. A szabályzó DF sarkáról húzd le a zöld-kék színű vezetéket. Ennek a vége és a légszűrőházon levő test között kb. 4,2+-0,3ohm ellenállás kellene, hogy legyen. Ha ennyi, akkor a forgórész, a kefék, a biztosíték és a motor testvezetéke nagyjából rendben vannak.
a, Ha valamivel több, mérd meg közvetlenül a forgórész csúszógyűrűinél (még ne dugd vissza a vezetéket a szabályzóra). Ha itt helyes értéket mérsz, de a keféknél már többet, akkor szereld ki a kefetartót, nézd meg a keféket. Ha esetleg 10mm-nél rövidebbek, cseréld ki őket. Ha elég hosszúak, lehet, hogy zsírosak. Tisztítsd meg őket és a csúszógyűrűket is zsírtalanító szerrel (ne keverékkel). Ne csiszolgasd a gyűrűket, csak törölgessed őket.
b, Ha szakadás van, akkor egyszerű a helyzet, addig kell sorban méregetni az áramkör elemeit, míg meg nem lesz a szakadás.

Ha a diódasor új, akkor el lehet hinni, hogy jó.

Azért húzd le róla a fekete vezetékeket, és a vezetékek között mérj ellenállást. Kb.0,32 ohm kellene legyen köztük, és egyformák kell legyenek. A fekete vezetékek és a test között szakadást kell mérni. Ha eltér, az állórész hibás lehet.

Ha eddig rendben van, akkor valószínűleg a szabályzó a hibás. Dugdosd vissza a lehúzgált vezetékeket. Vedd le a szabályzó fedelét. Alaposan nézd meg az érintkezőket. Ha égettek, vagy valaki már csiszolgatta őket, akkor óvatosan csiszold meg, de ne smirglivel, hanem tűreszelővel esetleg fém körömreszelővel, mert a smirgli levált szemcséi bizonytalan érintkezést és beégést okozhatnak. Ne görbítsd el az érintkezőket és a támaszokat.

Rakj össze mindent, indítsd el a motort, közben mérj feszültséget az akksin. A feszültségnek 14V körül kell lennie, nem lehet 14,8-nál több, és világítással 2000 körül el kellene érnie a 13-at.

Ha eddig megvagy, szólj.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu