hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 04. szerda 
Borbála, Barbara

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Atilla - 2016-02-17 23:26:34

Akkor lehet, hogy nem egyre gondolunk!
Amit írtál, az elméletben teljesen igaz, csak a tapasztalatok mások.
Messziről futok neki:
A két motornál máshogy oldottam meg a töltést.
Az oldalkocsison az gyújtási áramra (+15) van rákötve a gerjesztés (persze át a szabályzón), a segéddiódák csak a visszajelzőt működtetik egy relén át. Ez annyiból jobb, nagyon alacsony fordulaton mát tölt. Világítással stabil 14V-ot tud meglepően alacsony fordulatszámtól.
Hátránya, hogy ha ráadod a gyújtást, rögtön maximumot gerjeszt. Vagyis ha gyújtáson hagyod, és nem indítod el, az nem tesz jót semminek.

Az ETZ generátoros TS-en pedig a segéddiódákról kötöttem be a feszültségszabályozót, vagyis onnan jön a gerjesztőáram. Jóval magasabb fordulaton kezd rendesen tölteni, de bekapcsolt tompítottal a vége ugyanaz a 14V.

Az egyikben egy Bosch feszültségszabályzó van, a másikban egy orosz( talán Lada), mindkettő elektronikus.

Én arra gondoltam, hogy az autókon más a generátor forgó/állórész méretezése és nem kell akkora feszültség a gerjesztéshez. Vagyis akkorát esik a feszültségszabályzón a gerjesztőáram, hogy ennyit tud belőle az MZ generátor. Ugyanis, ha lehúzom a + vezetéket a szabályzó túloldaláról és hozzáérintem a gerjesztőszálhoz, akkor így szabályozatlanul tölt az sokkal nagyobb feszültséggel is. (Vagyis a generátorok jók)
Nem mélyedtem túlzottan bele, jól elvagyok a stabil 14V-al is. De a feszültségszabályzókon esik nagyot a gerjesztés, az biztos.
Eddig minden a papírforma szerint működik.
Ami furcsa, hogy hamar elkezdenek tölteni. Kis fordulaton elérik a 14V-ot (főleg az oldalkocsis), de lámpával 14V-nál többet nem hajlandó összehozni egyik sem. Lámpa nélkül egyébként minden rendben, tökéletes a töltés. De lámpával szoktam mérni, mert úgyis mindig világít, mert kötelező.
Na ezt a mechanikus nem csinálta, cserébe ott sem jött meg hamarabb a töltés, de megbízhatatlan is volt és ráadásul fordulatszám függvényében össze-vissza töltött.
De szereltem már több generátoros MZ-be ilyen-olyan elektronikus szabályzót, mind ezt csinálta, nem tudom, hogy ez miért van. Nem értek az elektronikához, lehet, hogy Ti vágjátok mitől ilyen. Szerintem a logikus az lenne, hogy ha nagyot esik a szabályzón a feszültség, akkor mindig nagyot esik. Vagyis akkor végig kevés a gerjesztés és nagyon magas fordulaton kezd el tölteni. De ez az elmélet, valójában meg nem így van.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu