hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Krisz03 - 2015-03-20 21:32:29

Helló!

Furcsa hibába botlottam, amire nem találok értelmes választ. Adott két 150-es ETZ, az egyik saját, a másik az összehasonlítási alap. Ismerem mindkettő előéletét, a legtöbb dologban hasonlítanak, az enyém mégis érezhetően és lényegesen gyengébb. Leírom a két motor közti különbségeket.

Enyém: 550km-t futott normális bejáratással a komplett blokk felújítás óta. Optikai gyújtás, 40-es keverék szintetikus olajjal, 60kg-os vezető, alig 80km/h végsebesség, kb 5L-es fogyasztás, 120/80-as hátsó gumi.

Összehasonlítási alap: 3-4000km-t futott ugyanolyan felújítás óta, Hall gyújtás, 50-es keverék szintetikus olajjal, 110kg-os vezető, 100km/h feletti végsebesség, kb 4-4.5L-es fogyasztás, 3.25-ös hátsó gumi.

Már ezekből a számokból is látszik, hogy irreális a különbség. 4-ik fokozatig viszonylag jól gyorsul, 5-ben szinte csak tartani lehet a sebességet, de inkább lassul. Főleg szembeszélben, de elég jelentősen, akár 10-15km/h-t is. Megpróbáltam már 4 bar-ig fújni a hátsó gumit, hátha a szélessége miatt fogja vissza, de semmi változás. 24n2-2 karburátorral, 115-ös főfúvókával, tű a második rovátkában (nem a legszegényebb, hanem annál egyel fentebb van). Ezzel járattam be. A fogyasztásból és hogy őzbarnánál kicsit sötétebb a gyertya, arra gyanakodtam, hogy talán túl sokat kap, tehát 105-ös főfúvókát raktam bele, de még rosszabb lett, 5-ben már csak szívatóval volt hajlandó gyorsulni. Most 125-ös van benne, ezzel kissé erősebbnek érzem, de még mindig nem tudja azt, amit kellene. Első lánckereket most fejből nem tudom, hogy milyen van rajta, de mindkét motor 5-ben 70-es tempót 4000-es fordulaton tudja, tehát még az áttételben is megegyezik a két motor.

Akkor vajon mégis mi okozza ezt a jelentős különbséget? Mit nem vettem észre, vagy mit csinálok rosszul? Még ha csak 550km-t járattam, akkor is többet kellene tudnia. Sok motort újítottam fel (kb 30-40db) és járattam be vagy csak kezdtem el a járatását, a többi meg a tulaj dolga volt. Amelyik jól sikerült, az már az első km-ektől kezdve erős volt. Amelyiknek meg el lett rontva a fúrása (1 vagy 2db), az a legóvatosabb járatás ellenére is hajlandó volt a ragadásra.

Szóval bármilyen segítség nagyon jól jönne, mert így nem hogy túrázni, de még a szomszéd városba is körülményes elgurulni...
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu