hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 23. hétfö 
Viktória

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Atilla - 2014-11-29 16:03:57

Nem akarok mélyebben belekapcsolódni a vitába, mert én sem látom értelmét, de most Kéri Lacinak mondja jól.

A turbó a kipufogógázok energiáját használja fel. Ami látszólag elpocsékolt energia, de valójában a turbó meghajtása teljesítményvesztést okoz.

Mivel 2T-ről beszélgetünk ezt nem is nyerjük vissza sehol. Itt annyiból mondjuk jobb a helyzet, mint egy sima 4T turbó motornál, hogy nyitva a szívó és a kipufogó rés is, így ez a turbó lényegesen kisebb nyomással préseli a levegőt, lényegében csak átöblíti a hengert a sok levegővel. A befúvás végén pedig nem lesz lényegesen nagyobb nyomás (vagyis több levegő) a hengerben, mint egy szívó motornál.
A turbónál nem lesz akkora vesztesége (a kisebb turbó miatt) mint 4T esetén, viszont nem lesz nyereség sem a végén. Tehát Kéri Lacinak teljesen igaza van, hogy ennek a motornak jobb lenne a hatásfoka, ha nem lenne a turbó, de az ugye kell, mert ez a motor nem szív magától. Ez csak így, valamilyen befúvassál működik. Tehát a turbó egy szükséges rossz.
Erről részemről ennyit.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu