Keri - 2014-10-22 08:43:16
Nekem Yamaha robogó főfékhengere van, de sokan használják a Hyosungot is. Amúgy bármilyen Japán robogó jó amit tudsz szerezni. A Hyo keményebb, a Yamaha lágyabb, mert kisebb a dugattyú átmérő. Fékerő mindegyikkel jó, de én szeretem ha puhábban adagolható, de ez ízlés kérdése. Van aki meg azt szereti ha koppan amikor behúzza a féket.
Igazából jó az eredeti is, ha nem ereszti az olajat. Csak a megbízhatóság miatt kellet lecserélni.
Fém fékcsövet csináltak nekem, mert nem szabványos az MZ természetesen, de szerintem bármelyik motorszervizben meg tudják oldani, vagy ha utána jársz akkor te is, mert vannak csavaros fitingek, azokat otthon is össze tudod rakni ha nem vagy fakezű.
Fékpofának ha nem találsz olcsó puha pofát, ami régen a szürke volt. Ez bírja a melegedést, és nagyon harap, viszont fel kell melegíteni mert hidegen kezelhetetlen, de ez nem gond a pályán. Na ha ez nincs, vagy sok a pénzed, akkor Brembo racing. Ez viszont drága és e-bayről szoktam ilyeneket beszerezni.
Fékcsőre jó lehet a bolti is, amit a futármotoros boltban árulnak, mert nem szokott gagyit adni, de az csak az eredeti főfékhengerhez jó.
Amíg nem koppan le, addig nem kell erősebb rugó pályára. Teló olajból is 10W-s kell. Ez valóban lágynak tűnhet, de így fogja az utat. Ha kemény akkor könnyebben elpattog. Túl lágy csak akkor, ha behintázik. Ez pedig nem a rugótól vagy olajtól van, hanem attól hogy a telóban van egy szelep ami szeret leragadni és a húzó ági csillapítás lecsökken.
Na meg ott van egy műanyag dugattyú gyűrű, az is szeret elkopni, eltörni szétporladni. Azt is érdemes megcsinálni.
Még egy tanács. Legyen rajta jó gumi. Elsőre Heidenau utcai is megfelelő, nem kell méregdrága RSW, majd úgy is rájössz mi kell neked. A kerék ne üssön egyáltalán, mert az nagyon lerontja a kanyarstabilitást, legyen cenrírozva súlyokkal is.
Lábtartó végéből vágjál le és hajlítsad fel az egészet amennyire lehet, hogy ne akadjon le.
Kipufogót, motorblokkot húzd fel. Motort úgy tudod, hogy a felső gumi szilentnél van egy centis távtartó, azt vedd ki.
Így is a kipufogó könyök fog leérni. Ha van módod akkor hajlítsad szűkebbre a könyököt (vágni kell) és fordítsad meg a tartó lemezt ami most lefelé van hajlítva. Ezzel is lehet pár centit nyerni. Utcai gumival így már nem ér le semmi.
Ja és protektoros bőrruhában menj, jó kesztyűvel, bakanccsal, mert esni azt fogsz. Ebből adódik, hogy érdemes utánfutón vinni a motort, mert nem biztos hogy saját lábán haza fog jutni. |